عجین‌کردن حال‌وهوای شهر با آموزه‌های نهج‌البلاغه

شهردار کرمان گفت: دستاورد‌ها و اقدامات ترویجی «بنیاد نهج‌البلاغه استان کرمان» می‌تواند یک سوغات ارزشمند از شهر کرمان به شهر‌های دیگر باشد.

 سعید شعرباف، در نشستی که با حضور محمدرضا آقا‌مولایی، رییس بنیاد نهج‌البلاغه استان کرمان و دیگر اعضای آن برگزار شد، ضمن تشکر از اقدامات این بنیاد در ترویج آموزه‌های حضرت علی (ع)، گفت: ما نیز در مقام دوستدار آن حضرت، تلاش می‌کنیم در حد امکانات موجود و در محدودۀ وظایف شهرداری، حال‌وهوای شهر را با آموزه‌های نهج‌البلاغه، عجین و هماهنگ کنیم. 

وی با بیان اینکه، در قالب فضا‌سازی عمومی و حمایت از اساتید برجسته در این حوزه، می‌توانیم به بنیاد نهج‌البلاغه کمک کنیم، از امکان ارتباطات خوب با کشور‌های حوزه مقاومت خبر داد.

شعرباف، همچنین از ظرفیت بالای ارتباطی بین کرمان، به‌عنوان «جهان‌شهر مقاومت و هنر ایرانی» با کشور‌های حوزه آمریکای جنوبی یاد و خاطرنشان کرد: تبادلات فرهنگی برون‌مرزی در موضوعات کلامی، مبانی دینی، ادبیات و هنر، با الهام از نهج‌البلاغه، یک نیاز است. 

وی افزود: دستاورد‌های بنیاد نهج‌البلاغه در راستای ترویج گفته‌های حضرت علی (ع)، می‌تواند یک سوغات ارزشمند از شهر کرمان به شهر‌های دیگر باشد. 

در ادامۀ این جلسه، رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان، از تقدس نهج‌البلاغه نزد ایرانیان یاد کرد و گفت: با این‌حال مطالعه بیشتر نهج‌البلاغه و معرفی این کتاب ارزشمند به دیگران، یک نیاز اجتماعی است. 

عباس توان، تأکید کرد: آموزه‌های نهج‌البلاغه می‌تواند چراغ راهی برای عملکرد همه مدیران باشد و ارگان‌هایی، چون آموزش و پرورش، اساتید حوزه علمیه و دانشگاه، امامان جماعت در مساجد و حوزه فرهنگی شهرداری، می‌توانند در ترویج و تبلیغ این آموزه‌ها موثر باشند. 

در این جلسه همچنین، یکی دیگر از اعضای بنیاد نهج‌البلاغه استان کرمان، با اشاره به گفته‌های ارزشمند حضرت علی (ع) خطاب به مالک‌اشتر گفت: پیشتازبودن شهرداری در انجام کار‌های خیر و برگزاری جلسات با گروه‌های ویژۀ مذهبی در راستای ترویج ارزش‌های اسلامی، قابل تحسین است. 

عباس‌علی رستمی، با بیان اینکه مخاطبان ویژۀ ما دانشگاهیان هستند و نیاز است نهج‌البلاغه با جامعه علمی ما بیشتر مأنوس شود، افزود: نهج‌البلاغه باید به زبان‌های دیگر ترجمه شود و گفته‌ها و آموزه‌های حضرت علی (ع) به مردمی که تشنه حقیقت هستند، بیشتر معرفی شود. 

لازم به ذکر است؛ در این جلسه شهردار کرمان با اهدای لوح تقدیر، از اعضای بنیاد نهج‌البلاغه کرمان قدردانی کرد و دستاورد‌های آن‌ها را مورد تحسین قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار