استاندار سیستان و بلوچستان:

استانداری سیستان و بلوچستان از طرح های تحقیقاتی حمایت می کند / لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه شرکت‌های تولیدی باید نوآوری و خلاقیت داشته باشند، گفت: ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

  روابط‌عمومی استانداری، محمدکرمی استاندار سیستان و بلوچستان در آیین تجلیل از بازنشستگان، ارتقاء یافته گان و سرآمدان آموزش در جمع اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تلاش‌های شبانه روزی دانشگاهیان برای حل مسائل موجود در سطح جامعه است.

محمد کرمی بیان داشت: مسائل موجود در استان سیستان و بلوچستان کاملاً روشن و واضح است و  وتلاش اساتید برای  حل این مسائل بسیار مهم است.

 وی اذعان کرد: رسالت اصلی دانشگاهیان در حوزه پژوهش محوری و مهارت محوری است.

وی با اشاره به اشکالات سیستم‌امتیاز دهی اساتید و دانشگاهیان بیان داشت: اگر اساتید در عرصه صنعت و شرکت‌های دانش بنیان فعالیت کنند، امتیاز ندارد ولی چاپ مقاله در برخی مجلات امتیاز برای رتبه‌ای علمی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: همین امتیاز دهی به مقالات علمی عامل توجه به مقاله و پایان نامه هایی شده که تاثیری چندانی در حل مسائل موجود در جامعه ندارد.

 وی با تاکید بر اینکه اعضای هیئت علمی باید موسس شرکت دانش بنیان باشد، افزود: دانشجویان به سوی پارک های علم و فناوری جهت افزایش مهارت‌ها هدایت شوند.

وی بیان داشت: ارائه ایده و تبدیل آن به محصول و ارائه محصول به کارخانه‌های تولیدی از رسالت دانشگاهیان در حل مسائل است.

 وی با اشاره به جلوگیری از خام فروشی  مواد معدنی استان و شروع به ساخت ۱۰ کارخانه در این زمینه بیان داشت: دانشگاه باید به صنعت وصل شود تا صنعت رشد یابد.

وی اذعان کرد: دانشگاهیان با حضور در حوزه های تجارت، کشاورزی، صنعت و معدن می‌توانند با روش‌های علمی مسیر پیشرفت را طراحی و هدایت کنند.
 
وی در ادامه بر هم افزایی دانشگاهای سطح استان، مسئولان و دانشگاهیان و شرکت‌های صنعتی با مراکز علمی تاکید کرد.

 وی در پایان بیان داشت: اقتصاد و امنیت کشورهای همسایه تاثیر مستقیمی در اقتصاد و امنیت کشور خواهد داشت و با توجه به برخی از خواسته های کشورهای همسایه در زمینه های مختلف بر ارتباطات موثر با این کشورها تاکید کرد.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار