پالایشگاه نفت روسیه هدف قرار گرفت

رسانه‌های محلی از حمله پهپادی اوکراین به جنوب روسیه خبر دادند که به آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت روسیه منجر شد

خبرگزاری روسی «تاس» امروز (پنجشنبه) گزارش کرد که در یک حمله پهپادی به جنوب روسیه، پالایشگاه نفت این کشور دچار آتش‌سوزی شد.

این خبر در حالی منتشر شده است که روز گذشته (چهارشنبه) نیز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین از حمله پهپادی اوکراین به کاخ کرملین با هدف سوء قصد به جان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خبر داد.

یکی از مسئولان خدمات اورژانس روسیه به تاس گفته است که آتش‌سوزی در مخزن پالایشگاه نفت در شهرک «ایلسکی» در منطقه «کراسنودار جنوبی» پس از حمله یک هواپیمای بدون سرنشین ناشناس آغاز شد.

«ونیامین کندراتیف» فرماندار کراسنودار تصریح کرد که آتش‌سوزی در پالایشگاه در یک محدوده‌ای به مساحت ۴۰۰ متر مربع متمرکز شده بود و واحدهای اضطراری به سرعت آن را مهار کردند.

در همین راستا طبق، در همان روز، مسکو اعلام کرد که دو پهپاد را که به سمت اقامتگاه پوتین پرواز می‌کردند، سرنگون کرده و اوکراین را به تلاش برای «اقدام تروریستی» متهم کرد.

از سویی دیگر شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد: وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد به آمادگی ارتش این کشور برای هر سناریویی اطمینان دارد و کشور‌های غربی و اوکراین به هیچ نتیجه‌ای نخواهند رسید.

وزارت امور خارجه روسیه افزود: اقدام کشور‌های غربی در ارسال تسلیحات به اوکراین، این کشور را به ضد حملاتی تشویق خواهد کرد که باعث گسترش درگیری‌ها خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۳:۱۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
احسنت
آخرین اخبار