آمادگی جهادکشاورزی میانه برای تسهیل صادرات سیب

مدیر جهادکشاورزی شهرستان میانه گفت: این اداره آماده ایجاد بستر برای عقد قرارداد میان باغداران سیب با شرکت‌های معتبر صادرات زیر نظر صندوق توسعه بخش کشاورزی است.

آقای ایرانی پور در نشستی با تولیدکنندگان سیب میانه خاطرنشان کرد: سیب میانه با وجود برخورداری از کیفیت بسیار بالا تاکنون نتوانسته در بازار‌های جهانی ظاهر شده و صادر شود.

وی با بیان اینکه ارتباط بین باغداران و شرکت‌های صادرات سیب، حذف واسطه‌ها و دلالان را سبب می شود افزود: صادرات سیب باعث می شود تا باغداران بتوانند محصولاتشان را با قیمت واقعی به فروش برسانند و متضرر نشوند.

وی به مشکل عدم رغبت باغداران سیب به بیمه کردن محصول خود اشاره کرد و گفت: از ۱۱ هزار و ۷۰۰ هزار هکتار باغ سیب در شهرستان میانه تنها ۵۰۰ هکتار از باغات سیب بیمه شده که علت آن پرداخت دیر هنگام خسارت‌ها توسط شرکت‌های بیمه و عدم تناسب میزان خسارت و پرداخت غرامت ها است.

آقای ایرانی پور  با بیان اینکه شهرستان میانه در حال حاضر ۱۳ سردخانه با ظرفیت ۴۴ هزار تن دارد افزود: این در حالی است که تولید شهرستان ۱۷۰ هزار تن سیب در سال است و حداقل اختصاص ۳۰ هزار تن ظرفیت سردخانه برای شهرستان مورد نیاز است.

مدیر جهاد کشاورزی میانه  افزود: افراد زیادی مجوز احداث سردخانه در میانه را دریافت کرده اند و منتظر اخذ تسهیلات برای شروع ساخت سردخانه هستند.

در این جلسه باغداران نبود تعاونی باغداران در میانه، نبود فروشگاه‌های کالا‌های اساسی کشاورزی مانند سموم و کود، عدم کارایی مناسب دستگاه‌های ضد تگرگ و نیز نبود حمایت‌های کافی از باغداران را از مشکلات خود بیان کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار