آغاز مبارزه با آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های لردگان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه‌خوار بلوط در شهرستان لردگان خبر داد و گفت: ۵۲ درصد از جنگل‌های استان در لردگان واقع شده است و این شهرستان بیشترین سطح آلودگی به این آفت را دارد.

اصغر احمدی از آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه‌خوار بلوط در شهرستان لردگان خبر داد و گفت: ۵۲ درصد از جنگل‌های استان در لردگان واقع شده است و این شهرستان بیشترین سطح آلودگی به این آفت را دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سه هزار هکتار از جنگل‌های استان در وضعیت بحرانی و درگیری با آفت جوانه‌خوار بلوط است، اظهار کرد: تاکنون در یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های استان که کانون آلودگی بوده سم‌پاشی انجام شده است.

احمدی با بیان اینکه شناسایی کانون‌های آلوده به این آفت سال گذشته انجام شده است، مطرح کرد: اولویت ما کانون‌کوبی و مبارزه با آفت برای جلوگیری از گسترش آن در سطح جنگل‌هاست.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با آفت جوانه‌خوار بلوط در استان از سال ۸۹ آغاز شد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این طرح در ۱۱ استان زاگرس‌نشین کشور در حال اجراست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان داشت: سال گذشته ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های استان با محلول BT سم‌پاشی و تا حدودی جلوی پیشروی این آفت گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۹:۳۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
علاوه بر مبارزه با آفت‌ها و جوانه خوار بلوط باید به کاشت گسترده و احیای جنگلهای بختیاری و زاگرس پرداخت
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریوند
۱۹:۳۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
جنگلهای بلوط زاگرس ایران عزیز جنگلهای چند هزار ساله آمد با نادانان و با سوداگران و قاچاقچیانی که این جنگلهای چند هزار ساله را فقط در چند ساعت می‌سوزانند و دود میکنند مجازات سنگین زندان و جریمه های سنگین وضع کنید
اینها میراث طبیعی کشورمان و زاگرس و زاگرس میانی هستند
آخرین اخبار