معاون استاندار زنجان:

۲۸۰ تشکل مردم‌نهاد در سطح استان زنجان فعالیت می‌کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: هم اکنون ۲۸۰ تشکل مردم‌نهاد در سطح استان فعالیت می‌کنند که طبق برنامه به دنبال توانمندسازی و تسهیل‌گری در فعالیت‌های این سازمان‌ها هستیم.

 ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان شامگاه دوشنبه در جلسه سازمان های مردم نهاد استان با بیان اینکه فعالیت‌های سازمان مردم نهاد موجب شده تا باری از دوش دولت برداشته شود، اظهار کرد: این سازمان‌ها به آموزش و توانمندسازی جامعه هدف و پیشگیری از آسیب های اجتماعی کمک فراوانی می‌کنند.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، فعالیت موسسه‌های خیریه، گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم‌نهاد به رضایتمندی و افزایش امید به زندگی منجر شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان تصریح کرد: زنجان در ارتباط با تعداد موسسات خیریه و سمن‌ها از جمله استان‌های شاخص کشور محسوب می‌شود و برگزاری نشست‌های تخصصی و استمرار آن می‌تواند علاوه کاهش دغدغه‌ها و مشکلات، به هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر منتهی شود.

وی با بیان اینکه وظیفه ما علاوه بر صدور مجوزها، هدایت، حمایت و نظارت است، عنوان کرد: دستگاه‌های متولی همانند دفتر امور اجتماعی استانداری نقش محوری در این حوزه بر عهده دارد.

رفیعی بیان کرد: برگزاری چنین جلسات و طرح مسائل مختلف، به برنامه‌ریزی بهتر کارها منتهی می‌شود و ما هم از ظرفیت‌های بخش حاکمیتی برای تسهیل فعالیت‌ها استفاده می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه مردمی‌سازی و پیگیری امور، موضوعی تعارفی نیست و این راهبرد از سوی رهبری نیز مطرح و مطالبه شده است، گفت: این مهم جزو برنامه های اصلی دولت سیزدهم است.

رفیعی افزود: بنابر این باید در بدنه دولتی و اجرایی گفتمان ایجاد کنیم تا مطالبه انجام گیرد و از طرفی مدیریت استان نیز بصورت جدی پشتیبان در امر تسهیل‌گری است. وی ادامه داد: با تشکیل یک بانک اطلاعاتی می توان علاوه بر اعتماد سازی از بروز مشکلات بعدی پیشگیری و از موازی‌کاری در برخی خیریه‌ها جلوگیری به عمل آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.