رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی:

سرمایه‌گذاران شرکت‌های دانش‌بنیان را یاری کنند

رییس پارک علم و فناوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند یاری سرمایه‌گذاران در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون کاهش تورم و رشد تولید هستند.

مسعود میرزائی شهرابی گفت: در حال حاضر برخی افراد سرمایه هایی در اختیار خود دارند و برای کسب منفعت بیشتر مالی آن را به سمت سفته بازی و خرید طلا و ارز راهی می کنند، درحالیکه می توانند در جریان سود مشارکت با برخی از شرکت های فناور و دانش بنیان، در این مسیر گام بر دارند.

وی ادامه داد: بعد از انتخاب شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، برخی افراد نسبت به مهار تورم با دیده شک می‌نگریستند که چگونه این امر رخ خواهد داد و حال آنکه ایشان به موضوع سرمایه‌های نقدی سرگردانی که در اختیار مردم است تاکید کردند تا وارد بخش تولید و به خصوص تولید دانش بنیان شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوس مشهد بیان کرد: در پارک علم و فناوری خراسان رضوی، تعدادی طرح مشارکتی وجود دارد که افراد سرمایه گذار می‌توانند در این خصوص ورود کنند و پارک نیز پذیرای، سرمایه گذاران شرکت های دانش بنیان و فناور خواهد بود تا در نهایت و بر اساس شرایط کشور در مسیر کاهش تورم که متاسفانه بسیاری از مردم را دچار تنگنا قرار داده است، راه به ساحل آرامش پیدا کند و منجر به کاهش تورم در کشور شود.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۵۵ شرکت فناور و دانش بنیان برای حضور در پردیس صنایع معدنی خواف ثبت نام کرده اند، اظهار کرد: شکل گیری پردیس صنایع معدنی خواف یک از طرح های جهشی است که اقتصاد استان خراسان رضوی را در این موضوع دچار تحول می‌کند و آینده خوبی برای این صنعت و سایر حوزه های اقتصادی استان و در نهایت کشور به وجود می‌آورد.

میرزایی گفت: برای پردیس صنایع معدنی خواف چهار مجتمع کارگاهی و ۲ مجتمع اداری در نظر گرفته شده است که فضای فعالیت برای ۳۰۰ متخصص را در این پردیس فراهم می‌آورد.

وی افزود: این شرکت ها برای امور جاری و تهیه تجهیزات خود نیاز به سرمایه دارند و افراد سرمایه دار می‌توانند در این صنعت سودآور مشارکت کنند و به منفعت مالی مد نظر خود دست پیدا کنند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی بیان داشت: اگر ۲۰ درصد سرمایه گذران، به جای ورود مال خود به بازار طلا و ارز، سرمایه خود را به سمت شرکت های فناور راهی کنند بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد، چه خوب است که مردم از سود شخصی خود به خاطر منافع کشور و جوانان بگذرند و در این مسیر مشارکت کنند.

پارک علم و فناوری خراسان رضوی در طول حدود ۲۰ سال فعالیت خود توانسته است میزبان هزارو ۲۸۵ شرکت باشد. هم اکنون ۴۵۳ شرکت با ایجاد اشتغال برای بیش از هفت هزار نفر در این مجموعه در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۱۶۱ شرکت دانش بنیان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.