بندرعباس / رییس جمهور در پانزدهمین نشست شورای اداری استان هرمزگان:

تبدیل بندرشهید رجایی به مرکز صادرات و واردات کشورهای همسایه واتصال چابهاربه راه آهن چین

دکتر حسن روحانی گفت: باید بتوانیم در شاخصه های اقتصاد کلان به نظامی واحد برسیم و برای کاهش تورم زمان لازم است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس

رییس جمهور گفت: نرخ تورم فقط در ۶ ماه از شرع کار دولت از ۴۳ به ۳۳ درصد کاهش یافته است .

دکتر روحانی افزود: سرمایه گذاری برای اقتصاد بسیار اهمیت دارد و اکنون از سراسر اروپا برای سرمایه گذاری به ایران آمده اند که داد صهیونیستها در آمده و آن ها هم می دانند که ایران استعداد و پتانسیل بالایی برای رشد و توسعه اقتصادی دارد.

رییس جمهور با اشاره به مصوبه افزایش قیمت ارز از سوی مجلس گفت:در دولت قبل به آن عمل نشد ولی ما آن را انجام دادیم و این روند در همه کالای اساسی به جز گندم با شیب مناسب اجرا شده است.

رئیس جمهور امروز در شورای اداری افزود : دولت باید زمینه را برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در همه بخشهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی آماده کند اما کار اصلی را باید مردم انجام دهند و دولت را یار خودشان بدانند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی گفت : هرمزگان به حق یکی از استراتژیک ترین استانهای کشور است که یک سمتش خلیج فارس و دریای عمان است و بر تنگه هرمز هم مسلط است و ۱۴ جزیره دارد.

ریییس جمهور برآبادی جزایر تاکید کردو گفت: یکی از تصمیمات مهم دولت آبادانی جزایر است که بحث های اولیه انجام شده اما پخته نیست و نیاز به کمک مردم داریم.

رئیس جمهور افزود: فاز دوم بندر شهید رجایی باید تکمیل شود که برای آن ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار نیاز است و دولت آن را تامین می کندو فاز سوم این بندر را هم سال آینده آغاز می کنیم که دولت برای آن هم ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار تامین خواهدکرد.

رییس جمهور گفت: برای فاز های ۴ و ۵ هم اقدامات اولیه در دولت یازدهم شروع می شود و در مجموع برای تکمیل فازهای بندر شهید رجایی یک میلیارد دلار اعتبار نیاز است .

دکتر روحانی گفت: مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس باید به مرکز صادرات و واردات ایران و کشور های همسایه تبدیل شود.

رییس جمهور افزود : تصمیم های جدی برای تیدیل هرمزگان به قطب فولاد گرفته شده است که تولیدات فولاد استان به ۱۰ میلیون تن افزایش یابد .

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی بحث محیط زیست در کشور و هرمزگان را یک بحث جدی عنوان کرد و افزود : با محیط زیست سالم می توان توسعه مفید در کشور و استان هرمزگان پدید آورد.

رییس جمهور به ساحلی بودن استان اشاره کرد و افزود : هرمزگان با قابلیت بسیار استراتژیک دریایی باید صنایع کشتی سازی آن فعال تر شود .

رییس جمهوراز حضور سرمایه گذاران ایرانی مقیم کشور های عمان ،کویت ،امارات ،ایتالیا،و آلمان در استان خبرداد و گفت : با وجود این سرمایه گذاران می توان توسعه استان را در زمینه های اقتصادی افزایش داد .

دکتر حسن روحانی افزود : از طریق تدبیرو مذاکرات سازنده مشکلات را حل می کنیم تا زنجیره های تحریم های ظالمانه را پاره کنیم .

رییس جمهور به موقعیت استراتژیک و راهبردی بندر جاسک اشاره و تصريح کرد : با توسعه بندری جاسک ،و لوله گذاری گاز ونفت و انتقال صنایع انرژی بر ، فولاد ، آلومینوم و پتروشیمی چهره این منطقه را تغییر خواهیم داد .

دکتر روحانی همچنین از ارتقای فرودگاه شهرستان جاسک به فرودگاه بین اللملی در سال آینده خبرداد .

دکتر حسن روحانی گفت : برای بهسازی را ههای روستایی هرمزگان ۳۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است .

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از مسائل مهم این استان بحث قاچاق سوخت است افزود: دولت به دلایل خاص سوخت را ارزان تر از کشورهای دیگر در اختیار مردم قرار می دهد و همه مسئولین استان باید تلاش کنند تا اقتصاد سالم داشته باشیم.

دکتر روحانی گفت: دلالان نباید سوخت را با قیمت ارزان تهیه کنند و با قیمت های بالاتری به قاچاقچیان بفروشند.

رئیس جمهور افزود: همه باید از لحاظ فرهنگی ترویج دهیم که قاچاق سوخت حرام و نادرست و خلاف است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی گفت: نیروهای انتظامی، دولت و همه مسئولین باید تلاش کنند تا با این کار نادرست مقابله کنیم.

رییس جمهور از اتصال راه آهن چابهار به چین خبر داد و افزود: سرمایه گذاری اصلی را چینی ها انجام می دهند و این راه آهن از قرقیزستان به چین و افغانستان و سپس به چابهار متصل می شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.