نصب تله‌های فرمونی در باغات و مزارع شهرستان اردل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل، از نصب تله‌های فرمونی در باغات و مزارع سطح شهرستان در راستای ردیابی و پایش آفات مختلف خبر داد.

وحید طهماسبی ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: در ۵ ایستگاه نصب تله‌های فرمونی در باغات و مزارع شهرستان جهت پایش و بررسی تعداد و میزان خسارت آفات انجام پذیرفت.

وی افزود: در یک ایستگاه تله مگس میوه مدیترانه در باغات روستای رستم آباد که این آفت برای شهرستان بصورت قرنطینه میباشد، در ۲ ایستگاه تله کرم خراط (پروانه فری) در باغات گردو شهر اردل و روستای رستم آباد که این آفت نیز برای شهرستان قرنطینه میباشد، در یک ایستگاه تله کرم سرشاخه خوارهلو در روستای رستم آباد و یک ایستگاه تله کرم پیله خوار نخود در شهر اردل جهت پایش و بررسی پیک پرواز آفت و تعیین زمان صحیح مبارزه و اطلاع به کشاورزان نصب گردید.


بیشتر بخوانید


در همین راستا، همچنین خانم سمیه نصیری مسئول حفظ نباتات شهرستان تصریح نمود: هر ساله جهت ردیابی و پایش آفات مختلف با استفاده از تله‌های فرمونی به همراه فرمون‌های خاص هر آفت، اقدام به ردیابی می‌شود.

وی یادآور شد: نصب با هدف پایش و رصد آفات برای پیشگیری از ورود و گسترش صورت پذیرفته و در مورد برخی آفات از جمله سرشاخه خوار هلو و خوشه خوار مو، کرم سیب و ... با هدف به دست آوردن پیک جمعیت آفت و اعلام بهترین زمان سم‌پاشی به باغدار می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.