آبزی مصرفی خوزستان به کل کشور ترویج شود

با توجه به تولید بالا و تنوع و طبخ صحیح آبزیان در استان خوزستان، سرانه مصرف آبزیان در استان خوزستان باید به اندازه میانگین سرانه مصرف جهانی برسد.

 همزمان با سفر ریاست جمهوری و هیات دولت، به استان خوزستان، سید حسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به منظور بهره برداری از ۲ طرح شیلاتی و حضور میدانی جهت بررسی و پیگیری برخی مسائل استان در جلسه مدیران ستادی، روسای ادارات شیلات استان خوزستان، حاضر و در جریان مهمترین موضوعات و مسائل شیلات و برنامه‌های پیش رو قرار گرفت.

سید حسین حسینی گفت: ظرفیت‌های استان خوزستان به گونه‌ای است که به تنهایی می‌تواند به اندازه کل کشور در حوزه شیلات تولید داشته باشد، اما هنوز دارای ظرفیت‌های خالی است.

او می‌گوید: صنعت شیلات می‌تواند در حوزه‌های تحول و پیشرفت نقش آفرینی کند و با جذب سرمایه گذاری خواهد توانست در مهار تورم موثر واقع شود.

حسینی گفت: الزامات و مکانیزم‌های اجرایی جهت سازگاری با شرایط کم آبی مورد بررسی قرار گیرد و با آسیب شناسی کارشناسی و بهره مندی از تمام ظرفیت‌ها به سمت پیشرفت و افزایش تولید در واحد سطح عمل کنیم.

او می‌گوید: اطلس شیلات کشور دارای برش استانی و شهرستانی است و شامل موضوعاتی از جمله ترکیب گونه‌ای و تنوع گونه‌ای است که نقشه راهی برای بهره مندی از ظرفیت‌های موجود و ارزیابی مناطق مختلف شیلاتی است.

معاون وزیر گفت: در سالی که رونق تولید است و انتظاراتی از بخش‌های تولید و تحول وجود دارد مراکز بازسازی ذخایر بسیار مهم است و سیاستگذاری اصلی مبنی بر تغییر رویکرد از مدیریت صرفا دولتی به سمت نظارت دولتی و حاکمیتی و بهره برداری توسط بخش خصوصی با حفظ کاربری است.

رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به مصرف سرانه ۱۸ کیلوگرم آبزی در استان خوزستان ادامه داد: انتظار داریم که مصرف سرانه استان خوزستان به میانگین جهانی برسد و با برگزاری جشنواره‌ها ترویج فرهنگ آبزی مصرفی، به کل کشور ترویج شود.

برچسب ها: آبزی پروری ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.