قانون جدید جمهوری خواهان فلوریدا به نفع دیسانتیس

قانون‌گذاران ایالت فلوریدا لایحه‌ای را تصویب کردند که به دیسانتیس اجازه می‌دهد با حفظ سمت فرمانداری، نامزد ریاست جمهوری شود.

مجلس قانونگذاری فلوریدا که تحت کنترل جمهوری خواهان است، دیروز جمعه تغییرات گسترده در قانون انتخابات این ایالت را تصویب کرد. یکی از تغییرات در قوانین انتخاباتی فلوریدا، الحاق ماده‌ای بود که راه را برای فرمانداری ران دیسانتیس برای کاندیداتوری ریاست جمهوری بدون نیاز به استعفا از سمت فعلی خود (فرمانداری) باز می‌کند. 
این سومین سال متوالی است که جمهوری‌خواهان فلوریدا، که دارای اکثریت فوق‌العاده در هر دو مجلس هستند، تغییراتی را در قوانین انتخابات این ایالت انجام می‌دهند. 

دموکرات‌ها و منتقدان بخش‌هایی از این لایحه را محکوم کردند. آنجی نیکسون، نماینده دموکرات جکسونویل، در جریان بحث نهایی قانونگذاری در مورد این اقدام، گفت: «بسیاری از اعضای این نهاد دستور فرماندار را انجام می‌دهند. اگر کسی می‌خواهد برای ریاست‌جمهوری نامزد شود، به او اجازه دهید. اما اجازه ندهید فرماندار ایالت باقی بماند و مردم فلوریدا را به دلیل جاه طلبی سیاسی کور و مستی گروگان بگیرد.» 

این اقدام قانونگذاران حزب جمهوری خواه اندکی قبل از اینکه دیسانتیس در چند هفته آینده وارد رقابت برای ریاست جمهوری شود، انجام می‌شود، این در حالی است که او در دیدار روز پنجشنبه از اراضی اشغالی در جمع خبرنگاران تاکید کرد که تصمیم نهایی را نگرفته است. با این حال، او به بسیاری از ایالت‌های کلیدی اولیه مانند اوهایو، نیوهمپشایر، جورجیا و کارولینای جنوبی سفر کرده است و بیش از ۱۱۰ میلیون دلار کمک مالی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار