طی سال‌تحصیلی جاری؛

برگزاری ۲۷۸ محفل قرآنی دانش‌آموزی در مدارس ملایر

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پروش ملایر گفت: از ابتدای مهرماه پارسال تاکنون ۲۷۸ محفل قرآنی و ۲۳۰ یادواره شهدا در مدارس این شهرستان برگزار شده است .

عباس شیری با اشاره به اینکه برگزاری متمرکز برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دانش آموزان جزء اولویت‌های آموزش و پرورش از ابتدای سال تحصیلی جاری بوده است، افزود: جشن تکلیف دانش آموزان نیز جزء این برنامه بود.

او تصریح کرد: به همین منظور طی دو روز در سال‌جاری جشن تکلیف دانش آموزان دختر و پسر ملایر برگزار شد و حدود ۴ هزار دانش آموز دختر و پسر ملایری در این مراسم در مصلی ملایر حاضر شدند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پروش ملایر گفت: به همین منظور ۵ اردیبهشت‌ماه جشن تکلیف یک هزار و ۵۲۰ دانش آموز پایه سوم ابتدایی از ۳۴ مدرسه ملایر که به سن تکلیف رسیده بودند در مصلی حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد، ششم اردیبهشت ماه نیز این جشن با حضور هزار و ۳۰۰ دانش آموز پسر پایه هشتم از ۴۲ مدرسه جشن تکلیف پسران شهرستان ملایر برگزار شد.

شیری تصریح کرد: این اولین جشن تکلیف پسران ملایر است که به صورت متمرکز برگزار می‌شود. این معاونت امسال برنامه‌های خود را با دو شعار هر مدرسه یک محفل، هر مدرسه یک یادواره شهدا شروع کرد.

او تاکید کرد: از ابتدای مهرماه پارسال تا به امروز ۲۷۸ محفل قرآنی و ۲۳۰ یادواره شهدا در مدارس ملایر برگزار شده است، همچنین در ماه مبارک رمضان نیز ۱۸ کرسی تلاوت قرآن با حضور قاریان برجسته و بین‌الملی در مدارس ملایر برگزار شده و قرار است اختتامیه محافل قرآنی در هفته معلم برگزار شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر به حضور حدود ۶ هزار دانش آموز ملایری در مسابقات قرآن و عترت و مسابقات فرهنگی دانش آموزی در مرحله آموزشگاه در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و گفت: رتبه‌های برتر این مسابقات به مرحله شهرستانی و استانی راه یافتند.

شیری افزود: نفرات برتر این مسابقات در محفل قرآنی که در پایان ماه مبارک رمضان با حضور قاری بین‌المللی قرآن استاد ساعد در مصلی حضرت ابوالفضل ملایر برگزار شد تجلیل شدند.

او از برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی ملایر در هفته معلم خبر داد و گفت: این یادواره دهم اردیبهشت ماه با حضور یکی از مسئولان کشوری با حضور یک هزار دانش آموز در سالن پوریای ولی برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر تجلیل از معلمان نمونه با حضور سخنران برتر کشوری در فرمانداری و مراسم تجلیل از معلمان شهرستان در مدارس و برگزاری برنامه‌های تجلیل از مقام معلمان در طول هفته معلم، برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی و ورزشی برای معلمان و دانش آموزان را از برنامه‌های هفته معلم در ملایر برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.