اختصاص اعتبار آلایندگی به ۳ شهر خوزستان

وزیر امور اقتصادی و دارایی از اختصاص اعتبار آلایندگی به ۳ شهر خوزستان خبر داد.

 احسان خاندوزی امروز در شورای اداری مسجد سلیمان در محل فرمانداری این شهرستان گفت: تمام تلاش این است که نبود توازن اقتصادی که از سال‌های قبل به ویژه در مناطق محروم باقی مانده ساماندهی شود.

او برگشت گردش مالی حساب شرکت‌ها و درآمد‌های مالیاتی آن‌ها به استان را از برنامه‌های وزات امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد و افزود: اقدامات بسیار خوبی در تخصیص اعتبارات آلایندگی برای استان خوزستان انجام شده و میزان اعتباری که در این بخش برای شهرستان مسجدسلیمان در نظر گرفته شده ۹۵۰ میلیارد ریال و در شهرستان هفتکل ۳۵۰ میلیارد ریال است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: این رقم برای شهرستان لالی نیز ۹۰ میلیارد ریال است و دستور داده شده تا با سرعت بیشتری به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شود تا برای بهسازی و رسیدگی به مناطق خود استفاده کنند.

آقای خاندوزی افزود: اولویت سنجی منابع ملی هنر یک مدیر است تا بتواند از این منابع به بهترین شکل برای رفع نیاز‌ها و مشکلات منطقه استفاده کند.

او می‌گوید:  نمی‌شود یک منطقه کسب درآمد شود، اما برای توسعه آن منطقه اقدامی نشود؛ شرکت‌هایی که از مناطق کسب درآمد دارند باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل و برای بهبود منطقه هزینه کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی  افزود: از امسال هرچقدر ضریب توسعه نیافتگی یک منطقه بالا باشد به نسبت، اعتبار بیشتری برای توسعه یافتگی دریافت می‌کند.

 آیت الله رئیسی روز گذشته (پنجشنبه) همراه با پنج معاون خود و ۱۱ وزیر سفر ۲ روزه خود به استان خوزستان را از فرودگاه دزفول آغاز کردند و علاوه بر دیدار‌های مردمی مشکلات استان خوزستان را بررسی و طرح‌های مختلفی به بهره برداری رساندند.

افتتاح ۷۰ کیلومتر از طرح مهم دوخطه کردن اهواز اندیمشک، طرح نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، پالایشگاه گاز هویزه و طرح‌های آبرسانی به چند روستا، بازدید مانیتورینگ از طرح آب غدیر، دیدار با مردم اندیمشک، اهواز و شادگان، احیای ۱۶۰ واحد صنعتی راکد و دیدار با کارآفرینان، فعالان اقتصادی، مدیران استانی و فعالان فرهنگی از جمله برنامه‌های دومین سفر رییس جمهور به خوزستان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.