ناتو: ۹۸ درصد ادوات نظامی وعده داده شده را به اوکراین تحویل دادیم

دبیر کل ناتو اعلام کرد کشور‌های غربی به بخش اعظم تعهدات تسلیحاتی خود به اوکراین عمل کرده اند.

اوکراین کشوری با ۴۴ میلیون نفر جمعیت از ابتدا تاب مقاومت در برابر حمله گسترده نظامی روسیه را نداشت. با این حال، کمک‌های گسترده کشور‌های غربی به سرکردگی آمریکا به این کشور، این امکان را برای کی یف میسر ساخت تا مانع از پیشروی بیشتر نیرو‌های روسی در جبهه‌های شرقی شود. این در حالی است که میلیارد‌ها دلار کمک تسلیحاتی وعده داده شده کشور‌های غربی به این کشور اکنون تحویل کی یف شده است.

به گزارش تل تریدر، ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز (پنجشنبه) اعلام کرد آمریکا و متحدانش در ناتو تاکنون ۹۸ درصد از ادوات جنگی را که وعده داده بودند به اوکراین تحویل داده اند. این امر با هدف تقویت کی یف به منظور مقابله با ارتش روسیه انجام می‌شود. 

استولتنبرگ که در یک کنفرانس خبری در کنار خاویر بتل، نخست وزیر لوکزامبورگ سخن می‌گفت، تاکید کرد: تعهدات انجام شده درباره اوکراین شامل یک هزار و ۵۵۰ خودروی زرهی، ۲۳۰ تانک، و سایر تجهیزات نظامی از جمله مقادیر زیادی مهمات می‌شود. 

دبیر کل ناتو در ادامه با اشاره به گستردگی کمک‌های تسلیحاتی کشور‌های غربی به کی یف، خاطر نشان ساخت: ما در مجموع بیش از ۹ تیپ زرهی جدید اوکراین را آموزش داده و تجهیز کرده ایم. 

وی در پایان مدعی شد: بهترین راه برای تسهیل استقرار صلح در اوکراین، ارائه هر چه بیشتر تسلیحات به کی یف است تا نیرو‌های مسلح این کشور بتوانند در مذاکرات صلح در موضع قوی تری قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۷:۰۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
زلنسکی ودلقک احمق داره گلوی خوشو پاره میکنه که با اون دو درصد میتونه موفق بشه ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
مردم اوکراین قربانی زیاده خواهی های آمریکای دزد و تروریست شدند.
آخرین اخبار