راشا تودی:

اروپا در مسئله اوکراین به مستعمره آمریکا بدل شده است

راشاتودی در گزارشی با اشاره به تظاهرات ضد جنگ مردم در سراسر اروپا اعلام کرد اروپا در رابطه با موضوع اوکراین به مستعمره آمریکا بدل شده است. 

 از آغاز جنگ اوکراین ایتالیا به عنوان عضوی از ناتو از اوکراین حمایت نظامی کرده است. ایتالیا تاکنون شش بسته نظامی به اوکراین ارسال کرده است. این بسته‌های نظامی شامل ۹۰۰ میلیون یورو کمک نظامی هم بوده است. رم همچنین برنامه‌های آموزشی برای نیرو‌های اوکراینی در نظر گرفته است.

اما از سال گذشته تاکنون در ایتالیا در اعتراض به ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین  تظاهرات متعددی صورت گرفته است. در ماه نوامبر هزاران نفر راهی خیابان‌های رم شدند تا خواهان پایان حمایت نظامی از اوکراین شوند. آن‌ها اعلام کردند این موضوع به اقتصاد کشورشان آسیب وارد می‌کند.

اوگو ماتی، استاد دانشگاه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: تصور نمی‌کنم این اقدامات به نفع ایتالیا و ناتو باشد. هیچ نفعی در جنگ وجود ندارد. این جنگ تنها به نفع شرکت‌های تسلیحات سازی در آمریکا مانند لاکهید مارتین است. این تنها به نفع شرکت‌هایی است که اسلحه و مهمات تولید می‌کنند.

وی گفت: آن‌ها به ادامه جنگ علاقه زیادی دارند. به خاطر این منافع تمامی تلاش‌ها برای صلح از بین رفته است. اروپا در این میان هیچ نفعی نمی‌برد. اروپا به مستعمره آمریکا بدل شده است و در جهت منافع شرکت‌های تسلیحات سازی آمریکا حرکت می‌کند. این اقدامات در جهت منافع مردم اروپا و اوکراین و ایتالیا نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار