مستند «هزار و یک شب بلدیه» شروعی ارزشمند برای مستندسازی تاریخ شهرداری یزد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: مستند «هزار و یک شب بلدیه» شروعی ارزشمند برای مستندسازی تاریخ شهرداری یزد است.


عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در آیین اکران مستند نیمه بلند «هزار و یک شب بلدیه» که به سفارش شهرداری یزد و تهیه کنندگی مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد تولید شد، با تقدیر از تولید مستند هزار و یک شب بلدیه به عنوان یک کار ارزشمند و فاخر اظهار داشت: تولید مستند فاخر، هنرها و فعالیت هایی که در تاریخ ماندکار است و ما می‌توانیم به ارزش‌هایی که گذشتگانمان آفریده‌اند به وسیله چنین آثاری افتخار کنیم.

او با بیان اینکه به طور معمول ما شهر را به عنوان یک موجود زنده می‌شناسیم، گفت: زمانی که از شهر به عنوان موجود زنده یاد می‌کنیم، همیشه باید رشد و تعالی در آن دیده شود و از گذشته‌های دور تا به امروز همیشه روند رو به رشد آن حفظ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد مستند «هزار و یک شب بلدیه» را کاری هنرمندانه، زیبا و جالب توصیف کرد و افزود: البته همچنان زمینه ادامه پیدا کردن این مسیر وجود دارد و می‌توان این اثر را در بخش‌های بعدی تکمیل کرد، اما برای شروع کار بسیار خوب و لازم بود.

سیفی اظهار امیدواری کرد که چنین حرکت‌های علمی و پژوهشی بتواند با معرفی تاریخ شهر، زمینه ساخت آینده‌ای همگام با تکنولوژی روز و با بهره گیری از هویت اصیل آن را فراهم کنیم.

او با اشاره به اینکه یزد را به عنوان دومین شهر تاریخی جهان معرفی می‌کنند، گفت: دلیلی که یزد پس از ونیز به عنوان دومین شهر تاریخی دنیا لقب گرفته به خاطر آن است که مردم یزد در گذشته‌های دور بدون تکنولوژی و انرژی‌هایی که امروز داریم، فضا‌هایی را در شرایط سخت محیطی خلق کردند که افتخار یزد، ایران و جهان است و اگر ما هم امروز بتوانیم شرایط زندگی خوب را در شهر فراهم کنیم کار ارزشمندی انجام داده ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه متاسفانه الان چنین چیزی را مشاهده نمی‌کنیم، گفت: متاسفانه ما به جای اینکه از هویت اصیل و داشته‌های تاریخی خود استفاده کنیم، به الگوگیری از فرهنگ غرب در شهرسازی رو آورده ایم که باید این مسیر را تغییر دهیم و شهر را آنگونه که شایسته مردم، معماری و تمدن یزد است بسازیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار