تولید ۲۰ هزار اصله نهال گلدانی در گرمسار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار از تولید ۲۰ هزار اصله نهال گلدانی در راستای طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال در گرمسار خبر داد.

محمد معین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار  اظهار کرد: طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال در چهار بخش احیای جنگل‌ها و مراتع طبیعی، زراعت چوب، کنترل گسترش بیابان‌ها و توفان‌های شن و گرد و غبار و بخش آخر افزایش سرانه فضای سبز است.

وی افزود: تولید ۲۰ هزار اصله نهال در گلخانه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار در فروردین ماه امسال با گونه‌های اکالیپتوس و آکاسیا اجرا گردید.

معین در ادامه گفت: نهال‌های تولید شده در جهت نیل به اهداف بخش‌های زراعت چوب و کنترل گسترش بیابان‌ها و توفان‌های شن و گرد و غبار از طریق احداث بادشکن زنده با استفاده از گونه اکالیپتوس و افزایش سرانه فضای سبز با کاشت تلفیقی آکاسیا با سایر گونه‌های بومی و مناسب فضای سبز شهری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار ادامه داد: منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در این طرح مناطقی را که مستعد نهالکاری است را مشخص کرده و از نظر زمانی و مکانی مشخص است چه فعالیت‌هایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نقاط ضعف و قوت آسیب شناسی شده است تا این طرح با کمترین اشتباه انجام شود افزود: نهال‌های تولید شده در طول امسال مراقبت و نگهداری شده و در پایان سال و همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با مشارکت جوامع محلی و شورا‌ها و دهیاری ها، همیاران طبیعت، شهرداری‌های گرمسار و ایوانکی، شهرک‌های صنعتی و در قالب طرح‌های مدیریت منابع طبیعی در شهرستان کشت و نگهداری می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار