بهره برداری از مخازن ذخیره سازی قیر در کارخانه قیر پاسارگاد آبادان

از طرح افزایش ظرفیت و توسعه انبارش قیر در شرکت نفت پاسارگاد آبادان با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی آیین بهره برداری شد.

 آیین بهره برداری از طرح افزایش ظرفیت و توسعه انبارش قیر در شرکت نفت پاسارگاد آبادان با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در آبادان برگزار شد.

مسئولان پیش از این اعلام کردند پس از به بهره برداری رسیدن این طرح  امکان ذخیره سازی ۲۰ هزار تنی قیر در ۴ مخزن ۵ هزار تنی را فراهم می‌کند. با اضافه شدن این مخازن ظرفیت ذخیره سازی کارخانه قیر پاسارگاد آبادان افزون بر ۳۵ هزار تن خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در آیین بهره برداری از مخازن ذخیره سازی قیر در کارخانه قیر پاسارگاد آبادان گفت: این مجموعه ۲۰ هزارتنی انبارش و ذخیره گاه نفت پاسارگاد به رغم اینکه روند ساخت آن از سال‌ها قبل آغاز شده بود، اما با مشکل منابع اعتباری روبرو شد و در نهایت در خلال سفر‌های ریاست جمهوری تامین اعتبار شد و امروز با ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید که قدم بزرگی در جهت پیشرفت‌های اقتصادی محسوب می‌شود.

سید صولت مرتضوی گفت: ذخیره سازی تولیدات، امکان انبارش و صادرات مناسب از طریق بنادر، ایجاد ارزش افزوده و امکان عرضه مستقیم در بورس کالا از جمله امتیازات ویژه این مخازن ۲۰ هزارتنی انبارش قیر است.

او با اشاره به اهمیت صادرات و ارزآوری افزود: این کارخانه سرمایه بسیار قابل توجهی برای کشور محسوب می‌شود، زیرا هم در زمره صادرات نفتی قرار دارد و هم به جای نفت خام خود محصول را صادر می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به سفر 2 روزه رئیس جمهور طی هفتم و هشتم اردیبهشت به خوزستان گفت: مصوبات و منابع بسیار خوبی برای طرح توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به عنوان پیشانی استان خوزستان جمع بندی شده که در سفر رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد.

سید صولت مرتضوی با بیان اینکه توجه به شهر‌های آبادان و خرمشهر حق مردم است و هیچ منتی بر مردم این خطه نیست از شرکت نفتی پاسارگاد خواست سهمیه قیر اختصاصی به شهر‌های آبادان و خرمشهر را افزایش دهد تا عملیات آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های شهر سریعتر و با کیفیت بهتری ادامه یابد.

شرکت نفت پاسارگاد با پایانه صادراتی در ماهشهر و امکان ذخیره سازی ۱۳ هزار تنی قیر، ۱۳۰ میلیون دلار ارز آوری برای کشور دارد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.