فعالیت هزار و ۸۲۴ شرکت دانش بنیان در حوزه ICT و نرم افزار‌های رایانه‌ای

هزار و ۸۲۴ شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم افزار‌های رایانه‌ای ارزیابی شده است.

براساس ارزیابی‌های انجام شده، از میان هزار و ۸۲۴ شرکت دانش بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم افزار‌های رایانه ای، ۱۰۸ شرکت نوع ۱، ۱۴۶۵ شرکت نوع ۲ و ۲۵۱ شرکت نوع ۳ هستند.

شرکت‌های تایید شده دانش‌بنیان نوع ۱، نوع ۲ و نوع ۳ (مستعد دانش بنیان) مصوب کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، ارزیابی و تأیید شده‌اند.

 برهمین اساس شرکت‌های تولیدی و نوپای نوع ۲ یا نوع ۳ (مستعد دانش بنیان)، مشمول معافیت مالیاتی نخواهند بود.

گفتنی است، معیار ارزیابی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزار‌های رایانه‌ای در نوع یک این است که تمامی کالا‌ها و خدمات باید در حوزه فناوری‌های بالا یا متوسط به بالا باشند.

همچنین معاونت توسعه شرکت‌های دانش بنیان شرکت‌های نوع ۲ را براساس این که کالا‌های ارائه شده، باید در حال تولید بوده یا حداقل در حد نمونه آزمایشگاهی (با قابلیت بررسی فنی) ساخته شده باشند ارزیابی می‌کند و خدمات این شرکت‌ها نیز، باید دارای اسناد فروش باشند.

گفتنی است، معیار ارزیابی شرکت‌های نوع ۳ فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزار‌های رایانه‌ای نیز باید به گونه‌ای باشد که شرکت طراحی اساسی و قابل توجهی مبتنی بر فعالیت‌های تحقیق و توسعه انجام داده باشد.

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری براهمیت توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در عرصه علم وفناوری کشور، معاونت توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری سعی دارد تا با حمایت از این شرکت‌ها درجهت توسعه و رشد دانش بنیان در کشور گام بردارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.