کاهش هزینه ارسال صدا و تصویر اینترنتی با یک راهکار دانش‌بنیانی

یک شرکت دانش‌بنیان توانسته با استفاده از فشرده‌سازی حرفه‌ای، هزینه ارسال و دریافت صدا و تصویر ماهواره‌ای بر بستر اینترنت را کاهش دهد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، طراحی و تولید سخت افزار‌های پردازش، فشرده سازی و ارسال صدا و تصویر و راهکار‌های نرم افزاری برای ارائه خدمات ارزش افزوده و تعامل با مخاطبین، منجر به تولید تعدادی محصولات جدید شده است.

از جمله این محصولات می‌توان به فشرده سازه‌ای صدا و تصویر حرفه‌ای اشاره کرد که یک شرکت دانش بنیان اولین و تنها تولیدکننده داخلی آن در کشور است.

این شرکت دانش‌بنیان توانسته با استفاده از فشرده‌سازی حرفه‌ای Spark و دریافت‌کننده حرفه‌ای MCD-۲۵۰۰ هزینه‌های ارسال و دریافت صدا و تصویر ماهواره‌ای بر بستر اینترنت را کاهش دهد.

به گفته محمدکاظم نجفی‌کوپائی مدیر عامل این شرکت، نوآوری در زمینه صنعت فناوری رسانه و نرم‌افزار‌های خدمات ارزش افزوده الکترونیکی مهم‌ترین ویژگی این شرکت دانش‌بنیان است. 

او افزود: محصولات و خدمات این شرکت با هزینه کمتر، کیفیت و امنیت بالا، درک کامل نیاز‌ها و مشکلات بومی و ساخته شده بر اساس نیاز‌های بومی به مشتریان ارائه می‌شود.

این فعال فناور ادامه داد: برای مثال خدمات فشرده سازی و ارسال صدا و تصویر این شرکت با حذف هزینه‌های بالای پهنای باند ماهواره‌ای، انتقال صدا و تصویر با کیفیت استودیویی روی بستر اینترنت خانگی، تصحیح خطا‌های ارسال و دریافت اینترنتی با استفاده از فناوری استاندارد ProMPEGFEC، صدا و تصویر شفاف و بی نقص روی شبکه و ... به کاربران ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید: تولید نانوذرات اکسید روی توسط محققان داخلی


نجفی‌کوپائی با اشاره به دیگر محصولات و خدمات این شرکت، می‌گوید: تولید مبدل‌های شبکه و وامدوله‌سازها، طراحی سامانه آنتن مرکزی بر بستر شبکه IPHEADEND، طراحی صداگذار و جداساز صدا، توزیع‌کننده سیگنال‌های ASI و SDI، طراحی سامانه تولید و ارسال راهنمای الکترونیکی برنامه‌ها و سامانه مدیریت یکپارچه سرپایانه از دیگر محصولات ما است.

او در پایان گفت: در این شرکت، با اتکا به تیم تحقیق و توسعه به روزترین راهکار‌ها را برای ارائه محصولات تجاری در سطح بالا ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.