داسیلوا نماینده‌ای برای دیدار با زلنسکی به کی‌یف خواهد فرستاد

مشاور ویژه برزیل در امور بین‌الملل از سوی رئیس‌جمهور این کشور برای دیدار با زلنسکی به کی‌یف سفر خواهد کرد.

مارسیو ماسدو، مسئول دبیرخانه ریاست جمهوری برزیل روز جمعه اعلام کرد، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور این کشور مشاور ارشد خود «سلسو آموریم» وزیر امور خارجه سابق خود را برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به کی‌یف می‌فرستد.

براساس گزارش المیادین، ماسدو در توییتر خود نوشت: «همانطور که رئیس جمهور تصمیم گرفته است، سلسو آموریم، مشاور ویژه در امور بین‌الملل، برای دیدار با رئیس‌جمهور ولودیمیر زلنسکی به کیف سفر خواهد کرد.»

اوایل این هفته، آموریم در مصاحبه‌ای با یک روزنامه گفت که ارسال تسلیحات به اوکراین و تحریم‌ها علیه روسیه به گفتگو کمک نمی‌کند و درگیری را طولانی می‌کند. در آغاز ماه آوریل، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تایید کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با آموریم دیدار کرده است.

ماسدو به خبرنگاران گفت: «من به انجمن اوکراینی‌های اینجا اطلاع دادم که وزیر خارجه سابق - که اکنون مشاور راهبردی امور بین‌الملل رئیس‌جمهور و دولت برزیل است - از اوکراین بازدید خواهد کرد. این سخنان یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که لولا در جریان سفر خود به چین گفت که آمریکا باید «تشویق جنگ» در اوکراین را متوقف کند.

رئیس جمهور برزیل در آن زمان گفت: آمریکا باید تشویق به جنگ را متوقف کند و در مورد صلح صحبت کند. اتحادیه اروپا باید صحبت در مورد صلح را آغاز کند. لولا روز یکشنبه گفت که میانجیگری مشترک برای پایان دادن به جنگ در اوکراین با چین و امارات متحده عربی را مورد بحث قرار داده است. او همچنین آمریکا و اروپا را به طولانی کردن جنگ متهم کرد. لولا که پس از بازگشت گفت که این کشورها و سایر کشور‌ها باید برای پایان دادن به جنگ به «گروه ۲۰» بپیوندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار