گروسی درباره تشدید درگیری‌ها در اطراف نیروگاه اتمی زاپوریژیا هشدار داد

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره تشدید درگیری و ناآرامی‌ها در اطراف نیروگاه برق هسته‌ای زاپوریژیا در اوکراین هشدار داد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی جمعه شب در بیانیه خود اعلام کرد: کارشناسان اعزامی آژانس به این نیروگاه گزارش داده‌اند که طی هفته گذشته صدای گلوله باران تقریبا همه روزه اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا شنیده شده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، این کارشناسان گفته‌اند در یک مورد شدت درگیری‌های نظامی اطراف این نیروگاه به حدی بود که به آن‌ها توصیه شد به پناهگاه بروند.

گروسی گفت: من سه هفته پیش و در جریان بازدید از این نیروگاه، به وضوع علائم جابجایی و تدارک نیرو‌های نظامی را در منطقه مشاهده کردم. از آن زمان، کارشناسنان آژانس بار‌ها از شنیده شدن انفجار‌های مهیب در منطقه گزارش داده‌اند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: من به شدت نگران اوضاع و شرایط در اطراف این نیروگاه هستم.

در اسفند ماه گذشته نیز مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به اصابت موشک به ژنراتور‌های دیزلی نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا، درباره خطر قطع مکرر برق سیستم خنک‌کننده آن هشدار داده بود.

گروسی از ماه‌ها پیش در حال مذاکره با اوکراین و روسیه برای ایجاد فضای امن در اطراف نیروگاه زاپوریژیا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۶:۴۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
رافائل آجری چیزی از بالا روی سرت نخورده؟ تمام دنیا یک طرف روسیه یک طرف. چرا مخاطب کلامت را معین نمیکنی؟ تو به ناتو یک هشدار نمی دهی و خودت را رییس آی آ ای آ میشماری؟ دنیا را این ناتو به گند کشیده. نمی بینی؟ قاطبه ی مردم دنیا آرامش را می طلبند و نه ترس و لرز و تهدید و ظلم و ستم را. ولی وای به روزتان اگر مردم دنیا دست از جان بشویند. سقفها به کفها میچسبند.
آخرین اخبار