تاکید کره شمالی بر انجام اقدامات لازم در مقابل تهدیدات آمریکا

کره شمالی با صدور بیانیه‌ای از آمادگی خود برای انجام هر اقدام لازم به منظور مقابله با تهدیدات آمریکا خبر داد.

آمریکا و کره جنوبی به همکاری‌های گسترده نظامی خود در منطقه شرق آسیا شدت بخشیده اند. همین موضوع باعث به خطر افتادن امنیت ملی کره شمالی شده و پیونگ یانگ نیز در پاسخ اقدام به انجام چندین آزمایش موشکی کوتاه و بلند برد کرده است.

به گزارش تل تریدر، کره شمالی امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پیونگ یانگ به انجام هر اقدام ضروری تا زمانی که تهدید نظامی آمریکا علیه ما وجود دارد ادامه خواهد داد. 

در این بیانیه، کره شمالی بار دیگر آمریکا را به مداخله غیرقانونی در امور داخلی خود با درخواست برای خلع سلاح هسته‌ای این کشور متهم کرد. پیونگ یانگ تاکید دارد وضعیت هسته‌ای این کشور به عنوان یک واقعیت غیرقابل انکار باقی خواهد ماند. 

کره شمالی انجام رزمایش‌های مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرز‌های آبی و خاکی خود را تهدیدی علیه امنیت ملی خود دانسته و خواستار پایان بخشیدن به آن شده است. این کشور همچنین از ادامه آزمایش‌های موشکی خود به منظور آمادگی برای مقابله با هر تهدیدی که پیونگ یانگ را تهدید کند خبر داد. 

گرچه واشنگتن و سئول ادعا می‌کنند در تلاش هستند پیونگ یانگ را از طریق دیپلماتیک راضی به خلع سلاح هسته‌ای کنند، اما اقدامات نظامی آن‌ها و انجام رزمایش‌های مشترک در طول خطوط مرزی باعث به خطر افتادن امنیت ملی کره شمالی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار