کره شمالی گروه ۷ را به «اقدام متقابل جدی» تهدید کرد

وزیر خارجه کره شمالی در واکنش به بیانیه اخیر گروه ۷ می‌گوید هرگونه تلاش برای نادیده گرفتن منافع کشورش با «اقدام متقابل» رو به رو خواهد شد.

وزیر امور خارجه کره شمالی گروه هفت را «ابزاری برای تضمین هژمونی آمریکا» خواند و از درخواست اخیر این گروه برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی انتقاد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، چو سون هوی، وزیر امور خارجه کره شمالی گفت: اگر کشور‌های گروه ۷ «هر گونه تلاشی» برای تجاوز به منافع کشورش از خود نشان دهند، پیونگ یانگ «اقدام متقابل جدی» از خود نشان خواهد داد.

چو سون هوی در بیانیه‌ای که رسانه دولتی کره شمالی منتشر کرد گفت: «گروه ۷، گروهی محدود از تعداد انگشت شماری کشور‌های خودخواه است که جامعه بین‌المللی را به طور عادلانه نمایندگی نمی‌کند، بلکه به عنوان ابزاری سیاسی برای تضمین هژمونی آمریکا عمل می‌کند».

گفتنی است، دیپلمات‌های ارشد کشور‌های G-۷ که اخیرا در ژاپن گرد هم آمده، مشترکا آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی را محکوم کرده و تعهد خود را به کنار گذاشتن کامل تسلیحات هسته‌ای توسط کره شمالی تکرار کرده‌اند. این گروه متشکل از ۷ کشور شامل ژاپن، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، ایتالیا و آمریکا و یک نماینده عالی‌رتبه از اتحادیه اروپا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار