از توقیف محموله ۳۱ میلیاردی قطعات الکترونیکی تا کامیون حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت

مهم‌ترین حوادث ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف محموله ۳۱ میلیاردی قطعات الکترونیکی قاچاق در سرچهان

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف سواری پژو ۴۰۵ و کشف انواع قطعات الکترونیکی قاچاق به ارزش ۳۱ میلیارد و ۱۳۲ میلیون ریال در شهرستان "سرچهان" خبر داد. 

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: ماموران انتظامی سرچهان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین برپایی ایست و بازرسی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

او گفت: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۳۰ هزار عدد خازن کامپیوتر و ۱۸ هزار و ۸۸۰ عدد فرستنده و گیرنده ریموت خودرو خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۳۱ میلیارد و ۱۳۲ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف موتور لودر قاچاق ۴۰ میلیاردی در مهر

فرمانده انتظامی مهر گفت: با هوشیاری ماموران این فرماندهی، کامیون حامل موتور لودر قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ بهادر رزمجویی گفت: در راستای مقابله با ورود کالا‌های ترانزیتی و قاچاق، ماموران کلانتری ۱۱ مهر حین گشت زنی در محور "عسلویه-شیراز" به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از آن خودرو یک دستگاه موتور لودر خارجی قاچاق را کشف و راننده نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مهر با بیان اینکه ارزش محموله قاچاق کشف شده بنا بر نظر کارشناسان ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: راننده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ رزمجویی با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق کالا و ارز، از عموم مردم فهیم و قدرشناس شهرستان "مهر" خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه توسط قاچاقچیان، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان اقدام شود.

کشف تویوتا لندکروز ۵۰ میلیاردی قاچاق در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف یک دستگاه تویوتا لندکروز قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی حین کنترل خودرو‌های عبوری درحوزه استحفاظی، به یک خودرو تویوتا لندکروز مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که خودرو قاچاق و راننده اقدام به کوبیدن شماره موتور و شماره شاسی کرده است.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه کارشناسان ارزش خودرو مکشوفه را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ کرمی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف کامیون حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین گشت زنی و کنترل محور مواصلاتی "شیراز-اصفهان" به یک دستگاه کامیون حامل سوخت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او گفت: در بررسی‌های لازم مشخص شد این کامیون حامل ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع می‌باشد که راننده قصد انتقال آن را به استان‌های مرزی داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به معرفی راننده به مرجع قضائی، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش سوخت قاچاق مکشوفه ۷ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف سیگار قاچاق در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از توقیف سواری سمند و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: ماموران انتظامی سپیدان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین برپایی تور ایست و بازرسی به یک خودرو سواری سمند مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۱۳ هزار و ۳۱۰ پاکت سیگار خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف ۱۶ فقره انواع سرقت در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه گفت: کشف ۱۶ فقره انواع سرقت و ۶۰ میلیارد ریال انواع قاچاق، از عمده اقدامات پلیس این شهرستان در فروردین ماه است.

سرهنگ زمان اله کریمی گفت: طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به صورت هدفمند و مستمر در فروردین‌ماه با رویکرد برخورد با هنجار شکنان به مرحله اجرا درآمد.

او گفت: کشف انواع کالای قاچاق از جمله احشام، خودرو و ... به ارزش ۶۰ میلیارد ریال، دستگیری ۱۴ نفر سارق و کشف ۱۶ فقره سرقت انواع سرقت، دستگیری ۵ خرده فروش و کشف یک کیلوگرم مواد مخدر و توقیف ۵۵ دستگاه وسایط نقلیه متخلف از عملکرد پلیس در فروردین ماه سال جاری است.

فرمانده انتظامی خرامه گفت: برخورد قاطعانه با هنجارشکنان و قانون گریزان، مشارکت و احساس مسئولیت شهروندان قانون‌مدار را می‌طلبد که پلیس را در تحقق این امر مهم یاری کنند.

 کشف کالای میلیاردی قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک دستگاه وانت نیسان و کشف ۱۵۶ ثوب انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: ماموران پلیس آگاهی کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۱۵۶ثوب پوشاک، ۳۰ جفت دسته کنسول بازی و ۳۰ جفت کفش مردانه خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا راننده به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

پتو‌های قاچاق به بازار نرسید

فرمانده انتظامی قیروکارزین از توقیف سواری پژو پارس حامل پتو‌های خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ قربانعلی روستا گفت: ماموران پلیس آگاهی قیروکارزین در راستای مبارزه با قاچاق کالا با اجرای طرح ایست و بازرسی موفق به توقیف یک خودرو پژو پارس حامل ۷۱ تخته پتو خارجی قاچاق شدند.

او با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله مکشوفه را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: راننده به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارق و کشف خودرو سرقتی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف سواری پراید مسروقه و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: ماموران گشت انتظامی پاسگاه هورمود عباسی لارستان حین گشت‌زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید مشکوک و دستور ایست صادر که راننده بلافاصله با سرعت از محل متواری می‌شود.

او گفت: با درایت و پشتکار مامورین خودرو متوقف و در بررسی و استعلام از سامانه مشخص شد، دارای سابقه سرقت از شیراز است. 

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان خواست حتی الامکان وسایط نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی، قفل پدال و فرمان تجهیز کنند و از قرار دادن مدارک شناسایی، تجهیزات جانبی و وسایل گران قیمت در داخل اتومبیل بپرهیزند.

خودرو سرقتی از کنگان در جهرم کشف شد 

فرمانده انتظامی جهرم گفت: با تلاش مأموران بخش سیمکان، یک خودرو سرقتی در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: ماموران انتظامی بخش سیمکان حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پژو ۴۰۵ که جلو یک تعمیرگاه پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او گفت: مامروان در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که خودرو مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان کنگان از توابع بوشهر دارد. 

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق با جدیت ادامه دارد، از شهروندان خواست: توصیه‌ها و هشدار‌های پلیسی را در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی بگیرند و هرگونه مورد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کشف خودرو سرقتی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف یک خودرو پژو ۴۰۵ سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: ماموران پاسگاه انتظامی رستاق حین گشت‌زنی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای برسی‌های بیشتر متوقف کردند.

او گفت: با استعلام صورت گرفته مشخص شد خودرو مذکور دارای سابقه سرقت از شهرستان شیراز است. 

سرهنگ نوشاد گفت: در این رابطه راننده به همراه ۲ سرنشین دستگیر و پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

کشف بیش از ۱۰ کیلو تریاک در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از دستگیری قاچاقچی و کشف ۱۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی "قطرویه" شهرستان نی‌ریز در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو پارس مشکوک و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو ۱۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در لاستیک زاپاس جاسازی شده بود کشف و راننده نیز در این خصوص دستگیر شد.

سرهنگ کرمی با بیان اینکه متهم تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه دادسرا شد، از شهروندان درخواست کرد: هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتقام جویی انگیزه هتک حیثیت در فضای مجازی 

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از شناسایی فردی خبر داد که به انگیزه انتقام جویی، با تصویربرداری و انتشار فیلم از شاکی، موجب هتک حیثیت وی شده بود.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: با ارجاع پرونده قضائی به شکایت مردی جوان با موضوع هتک حیثیت وی در شبکه اجتماعی واتس آپ، رسیدگی به پرونده در پلیس فتا آغاز شد.

او گفت: در تحقیقات انجام شده مشخص گردید فردی ناشناس، غافلگیرانه از شاکی تصویربرداری و در صفحه شخصی خود منتشر کرده و در پیِ آن، سایر کاربران (مخاطبین فرد ناشناس) اقدام به کپی فیلم و بازنشر آن در شبکه اجتماعی واتس آپ کرده اند. 

این مقام انتظامی گفت: افسران پلیس فتا با اقدامات تخصصی متهم را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند که وی در اظهاراتش، انگیزه خود را از این اقدام مجرمانه، انتقام جویی از شاکی عنوان کرد.

سرهنگ قسام به تحویل کاربر متخلف به دادسرا اشاره کرد و به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: ضمن خودداری از تسویه حساب‌های شخصی در فضای مجازی که منجر به هتک حیثیت افراد می‌شود؛ با استفاده بهتر از فرصت‌های شبکه‌های اجتماعی، آرامش و امنیت روانی را به خود و دیگران هدیه کنیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.