برگزاری مهرواره محله همدل ۲ در استان کرمانشاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری مهرواره محله همدل ۲ در استان خبر داد.

حجت الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه امروز (۳۰ فروردین) در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری مهرواره محله همدل ۲ در سطح استان، گفت د: ایجاد حال خوب در میان مردم وهمراه کردن آن‌ها برای گره‌گشایی در مشکلات محله توسط نیرو‌های مردمی کنشگر از جمله اهداف این مهرواره است.

احمدی با بیان اینکه مهرواره محله همدل در سطح محلات استان با محوریت مساجد برگزار می‌شود، گفت: در تلاشیم به‌واسطه مساجد، مردم را برای حل مشکلات محله بسیج کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به مردمی بودن مهرواره محله همدل، ادامه داد: این مهرواره با همکاری همه کنشگران اجتماعی از گروه‌های جهادی گرفته تا نهضت بانوان پیشرفت برگزار خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه در طرح مهرواره محله همدل یک استان کرمانشاه جزو پنج استان برتر کشور بود، گفت: در این مهرواره در مجموع ۲۷۶۰ مسئله و حل مسئله در سطح استان صورت گرفت که در حال جمع بندی اقدامات انجام شده در جریان برگزاری این مهرواره در استان هستیم.

احمدی اشاره‌ای هم به راه اندازی نهضت پیشرفت بانوان در استان داشت و گفت: ۱۰۰۰ بانوی استان به عضویت این نهضت درآمده اند.

وی اشاره‌ای هم به خالی بودن جای شورای هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان خواهران در استان داشت و افزود: این شورا در سال ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود.

جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها در امر عفاف و حجاب جواب نمی‌دهد 

وی اشاره‌ای هم به راه اندازی کارگروه عفاف و حجاب در کرمانشاه داشت و گفت: قریب ۳۰ راهکار برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در زیست بوم استان داریم که در کارگروه عفاف و حجاب آن‌ها را مطرح خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه برخورد‌های سلبی در مورد قضیه عفاف و حجاب در خیلی از جا‌ها جواب نمی‌دهد، گفت: با استفاده از روش‌های ترغیبی، اقناعی، تسهیلی و... راحت‌تر می‌توان در جهت نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گام برداشت.

وی با بیان اینکه جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها در امر عفاف و حجاب جواب نمی‌دهد، گفت: نهادینه کردن عفاف و حجاب یک کار گروهی بوده و همراهی و همکاری نهاد‌های مختلف از اصناف و بازار و برنامه ریزی برای عرضه محصولات فرهنگی و تبلیغی گرفته تا اقدامات فرهنگ سازانه ارشاد و تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش و ... را لازم دارد تا گفتمان حجاب در جامعه نهادینه شود.

 وی ادامه داد: کار فرهنگی زمان بر است و اگر بخواهیم در این زمینه ورود کنیم باید اطلس فرهنگی و نقشه راه داشته باشیم، وگرنه نمی‌توانیم در این حوزه کاری از پیش ببریم.

احمدی با بیان اینکه هم اکنون در استان کرمانشاه ۲۸ پایگاه اجتماعی فعال داریم، گفت: بنا داریم در سال جدید ۱۸ پایگاه دیگر را به این پایگاه‌ها اضافه کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.