تامین سهم آورده متقاضیان چالش طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت : یکی از چالش‌های ما در بحث طرح نهضت ملی مسکن، تامین سهم آورده از سوی متقاضیان است که موجب شده روند پروژه‌ها به کندی پیش رود.

شمس الله خدادادی مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه در جلسه امروز (۳۰ فروردین) شورای مسکن استان کرمانشاه با اشاره به شروع ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان، گفت : در این طرح بنیاد مسکن ساخت واحد‌های مسکونی در شهر‌های کم جمعیت و روستا‌های استان را برعهده دارد.

وی افزود: درحال حاضر درسطح استان ساخت یازده هزار و ۶۲۲ واحد را در دست اقدام داریم.

به گفته خدادادی از این تعداد، عملیات اجرایی ۵۰۴۲ واحد در سطح استان شروع شده است.

وی افزود: یکی از چالش‌ها در این حوزه بحث تامین سهم آورده از سوی متقاضیان است که موجب شده روند پروژه‌ها به کندی پیش رود.

خدادادی گفت: در حال حاضر در برخی پروژه‌ها از منابع خودمان هزینه می‌کنیم که پروژه از زمانبندی عقب نماند، اما نیاز است که در این زمینه راهکار اساسی اندیشیده شود، چرا که در آینده دچار مشکل می‌شویم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به روند مطلوب مقاوم سازی واحد‌های روستایی استان گفت: در حال حاضر ۷۲ درصد واحد‌های روستایی استان مقاوم سازی شده است.

به گفته خدادادی، استان کرمانشاه در این زمینه جایگاه نخست را در کشور دارد.

وی افزود: در حال حاضر یکی از چالش‌های ما در این حوزه قرارگیری ۲۵۰۰ واحد مسکونی روستایی فرسوده در محدوده میراث فرهنگی است.

خدادادی گفت: متاسفانه به دلیل شرایط قرار گیری این واحد‌ها در محدوده میراث، امکان مقاوم سازی این واحد‌ها وجود ندارد و در این زمینه نیازمند اخذ مجوز از میراث فرهنگی هستیم.

وی باتاکید بر لزوم مقاوم سازی این واحد‌ها گفت: تا قبل از اینکه حادثه‌ای رخ دهد، باید این واحد‌ها مقاوم سازی شوند و انتظار داریم که میراث فرهنگی در این زمینه همکاری کند.

خدادادی گفت: در حال حاضر تسهیلات مقاوم سازی ۲۰۰ میلیونی به افراد داده می‌شود و در صورت صدور مجوز میراث این ۲۵۰۰ واحد هم مقاوم سازی می‌شوند .

برچسب ها: بنیاد مسکن ، مسکن مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.