۷۲ درصد واحد‌های روستایی مقاوم‌سازی شدند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت : مجموع واحد‌های مقاوم‌سازی روستایی در استان به ۷۲ درصد رسیده است.

شمس‌الله خدادادی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه نهضت مقاوم‌سازی ساختمان‌های روستایی در استان همچنان تداوم دارد گفت : در سال گذشته از مجموع سه هزار واحد مسکونی سهمیه اعلام شده برای استان کرمانشاه ۲ هزار و ۵۰۰ واحد آن ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۷۰ درصد جهت تکمیل پرونده و دریافت تسهیلات بانکی عقد قرارداد با بانک‌ها را انجام داده و کار عملیات اجرایی را شروع کرده‌اند که تا پایان اردیبهشت ماه نیز مابقی واحد‌ها عملیات اجرایی در آن‌ها آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه به هر واحد مسکونی تسهیلات بانکی ۲۰۰ میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد و مدت بازپرداخت ۲۰ سال تعلق می‌گیرد یادآور شد: این میزان تسهیلات بانکی امسال افزایش نخواهد یافت.

خدادادی افزود: تلاش می‌شود تا سال ۱۴۱۰ کار بازسازی و مقاوم سازی تمامی واحد‌های روستایی استان به اتمام برسد.

وی در زمینه حوزه عمران روستایی استان کرمانشاه اضافه کرد: هم اینک طرح هادی در ۵۸ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به اجرا درآمده است که یک درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

خدادادی گفت: از مجموع ۲ هزار و ۵۳۲ روستای دارای سکنه استان هزار و ۷۱۵ روستا دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است که قابلیت اجرای طرح هادی در آن‌ها وجود دارد و در مابقی روستا‌ها این طرح می‌تواند با مشارکت روستاییان به اجرا درآید.

وی با بیان اینکه پارسال در این حوزه ۱۰ برابر بیشتر از سال قبل از آن اعتبار جذب شد افزود: در سال گذشته طرح هادی در ۱۶۰ روستای استان به اجرا درآمد که امسال پیش بینی شده است این طرح با جذب ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار در ۱۶۰ روستای دیگر اجرا شود که این امر هم اکنون در حال پیمان سپاری است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.