نقش آموزش و پرورش در کاهش آمار سوءاستفاده از فضای مجازی

رئیس دادگستری چاروسا گفت: نهاد‌های فرهنگی و آموزش و پرورش نقش مهمی در کاهش آمار سوءاستفاده از فضای مجازی به ویژه در دانش آموزان ایفا می‌کنند.

حسنی در نشست ستاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بخش چاروسا گفت: آمار کلاهبرداری اینترنتی میان دانش آموزان این بخش چاروسا قابل توجه است و نهاد‌های فرهنگی به خصوص آموزش و پرورش تاثیر بسزایی در زمینه کاهش آمار سوء استفاده از فضای مجازی دارند.

او با بیان اینکه حوزه قضائیی فضای مجازی و حقیقی، منطقه را رصد می‌کند، افزود: برای پیشگیری از بروز آسیب‌های فضای مجازی و همچنین جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی بر اساس میزان جرم با مجرمان حوزه فضای مجازی و حقیقی برخورد قاطع و بازدارنده می‌شود.

حسنی به نقش بسیار مهم خانواده در کاهش آسیب‌ها اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه بعضی والدین فرزندانشان را به حال خود را رها کرده اند و به خاطر همین بی توجهی خانواده‌ها به فرزندان، برخی از نوجوانان سلاح سرد همراه دارند که تهدید کننده سلامت جامعه و زمینه بروز هرگونه آسیب اجتماعی است.

الهامی، رئیس اداره آموزش و پرورش چاروسا گفت: برگزاری کلاس‌های مشاوره برای خانواده ها، پیگیری ایجاد فضای ورزشی، ارتباط میان مدرسه و مسجد، استفاده از دانش آموزان خلاق و موفق در برنامه‌های فرهنگی مدارس، برگزاری جلسات عفاف و حجاب در مدارس دخترانه و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با دانش آموزان در مدارس در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.