پکن: بیانیه گروه ۷ سرشار از احساسات بدخواهانه ضدچینی است

وزارت خارجه چین به شدت از بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه گروه ۷ در ژاپن انتقاد کرد.

ظهور چین به عنوان یک قدرت هژمون در شرق آسیا یکی از بزرگترین تهدیدات استراتژیک برای آمریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور محسوب می‌شود. از همین رو واشنگتن می‌کوشد از ابزار‌هایی که در اختیار دارد به منظور اعمال سیاست‌های ضدچینی بهره بگیرد. نشست گروه ۷ در ژاپن یکی از ابزار‌های این کشور به منظور اعمال سیاست‌های ایالات متحده علیه پکن محسوب می‌شود. 

به گزارش تل تریدر، وزارت خارجه چین امروز (سه‌شنبه) بیانیه مشترک گروه ۷ در ژاپن علیه این کشور را محکوم کرد. 

وزرای خارجه عضو گروه ۷ در بیانیه پایانی خود با اشاره به افزایش حضور نظامی چین در نزدیکی جزیره تایوان، از فعالیت‌های نظامی اخیر پکن در دریای چین جنوبی انتقاد کرده و خواستار پایان بخشیدن به اقدامات تحریک‌آمیز نظامی این کشور شدند. 

«وانگ ون بین» سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره اعلام کرد: «پکن به شدت با بیانیه پایانی این گروه مخالف است. این بیانیه سرشار از تکبر، تعصب و احساسات بدخواهانه ضدچینی است. ما اعتراض خود را به ژاپن درباره میزبانی این نشست ابراز داشتیم.»

پکن جزیره تایوان را بخشی از سرزمین مادری خود می‌داند و تاکنون احتمال استفاده از قدرت نظامی به منظور بازگرداندن این جزیره تحت کنترل خود را رد نکرده است. با این حال گروه ۷ به سرکردگی آمریکا با اقدامات تحریک آمیز خود همچون دعوت از «تسای اینگ ون» رئیس تایوان به آمریکا و دیدار وی با «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، موجب خشم پکن شده است. 

گروه ۷ رزمایش‌های نظامی چین در اطراف جزیره تایوان را محکوم کرده و از پکن خواسته است از نظامی سازی دریای چین جنوبی که مورد ادعای کشور‌های مختلف شرق آسیا است اجتناب کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار