ثبت ۱۵ موقوفه جدید زنجان در سامانه جامع موقوفات

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان گفت: سال گذشته ۱۵ وقف جدید در سامانه جامع موقوفات سازمان اوقاف به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام موسوی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان گفت: در سال گذشته، ۱۵ وقف جدید به تعداد موقوفات استان زنجان افزوده شده که در سامانه جامع موقوفات سازمان اوقاف به ثبت رسیده است. 

حجت‌الاسلام موسوی افزود: مردم نیک‌اندیش استان زنجان سال گذشته تعداد ۱۵ وقف جدید با موضوعات مذهبی و درمانی و مساعدت به نیازمندان وقف کرده اند؛ البته تعداد وقف‌ها بیشتر بوده که تاکنون ۱۵ مورد از آن‌ها با طی کردن مراحل قانونی در سامانه جامع موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف ثبت شده است و بقیه موارد نیز در حال بررسی و ثبت است.

وی همچنین از افزایش ۵۰ درصدی درآمد موقوفات خبر داد و افزود: بیش از ۴۶ میلیارد تومان درآمد موقوفات و حدود ۱۰ میلیارد تومان درآمد امامزادگان و بقاع متبرکه در مجموع ۵۶ میلیارد تومان است.

این مسئول در ادامه گفت: ۲۸ میلیارد تومان از این درآمد‌ها صرف اجرای نیات مختلف واقفان نیک‌اندیش مثل کمک‌های نقدی و غیرنقدی، اهدای سبد کالا، پرداخت هزینه‌های دارو و درمان نیازمندان، تامین اقلام آموزشی کیف و لوازم‌التحریر و هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، تامین هزینه‌های ازدواج و تامین جهیزیه جوانان همچنین برگزاری مراسم عزاداری و اطعام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و بقیه نیز صرف هزینه‌های حفظ و نگهداری، سرمایه‌گذاری و ارتقای موقوفات و بقاع متبرکه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.