آرتتا: ساکا بی‌تقصیر است، پنالتی‌ها گاهی خراب می‌شوند

میکل آرتتا بعد از تساوی ۲-۲ تیمش مقابل وستهم از بوکایو ساکا که یک پنالتی مهم را از دست داد دفاع کرد و گفت فوتبالیستی را نمی‌شناسد که پنالتی از دست نداده باشد.

 آرسنال امشب در هفته سی و یکم لیگ برتر در یک بازی حساس برای کورس صدرنشینی در خانه وستهم به مصاف این تیم رفت و با تساوی ۲-۲ متوقف شد تا با توجه به آمادگی سیتی در هفته‌های اخیر امیدهایش برای قهرمانی کاهش یابد.

شاگردان آرتتا بازی را عالی شروع کردند و در ۱۰ دقیقه اول با برتری ۲-۰ از حریف پیش افتادند، اما در نیمه اول روی یک پنالتی گلی دریافت کردند تا نیمه اول با حداقل برتری آن‌ها به پایان برسد. در شروع نیمه دوم بوکایو ساکا یک پنالتی از دست داد و وستهم دو دقیقه بعد گل تساوی را به ثمر رساند و بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

میکل آرتتا در پایان بازی گفت از اینکه تیمش یک بار دیگر بازی را عالی شروع کرده و از حریف پیش افتاد، ولی بعد با دریافت گل از حریف بازی را با تساوی به پایان برد ناراحت است. او از بوکایو ساکا دفاع کرد و گفت از دست دادن پنالتی جزئی از فوتبال است.

بی‌دلیل در سراشیبی می‌افتیم و این ناامیدکننده است

خیلی ناامیدکننده است. یک بار دیگر ما بازی را عالی شروع کردیم. عملکرد ما در شروع مسابقه بی‌نهایت زیبا بود. کنترل بازی را به شکل تمام‌عیار در اختیار داشتیم، اما بعد هدف را گم کردیم. این اتفاق که افتاد به دست خودمان به حریف امید دادیم و یک پنالتی وحشتناک در اختیارشان گذاشتیم. ولی بعد از پنالتی هر چه اتفاق افتاد باید به وستهم تبریک بگوییم که از فرصتش استفاده کرد.

درست زمانی که همه چیز دارد به نفع ما پیش می‌رود بی‌دلیل کار را به خودمان سخت می‌کنیم و انگار سوار قطار شهر بازی می‌شویم. وقتی این اتفاق می‌افتد، دیگر در مسیر سراشیبی می‌افتیم و نمی‌توانیم از این روند خارج بشویم. تا حالا چندین بار شرایط مشابهی را تجربه کرده‌ایم.

آرسنال در نیمه دوم چرا بازی را رها کرد؟

وقتی به دقیقه ۵۰ رسیدیم، می‌توانستیم ۳-۱ جلو بیفتیم و بازی احتمالا همانجا تمام می‌شد. اما دو دقیقه بعد گل تساوی را خوردیم. این هم بخشی از فوتبال است. نگرانی من از این است که وقتی ۲-۰ جلو افتاده بودیم اشتباه بزرگی مرتکب شدیم و نفهمیدیم که در آن شرایط لوازم درست بازی کردن در این مسابقه چیست.

پنالتی‌ای که ساکا از دست داد

بازیکنی که پنالتی می‌زند، پنالتی هم از دست می‌دهد. من هیچ فوتبالیستی را نمی‌شناسم که پنالتی از دست نداده باشد.

کورس قهرمانی برای آرسنال چند پله سخت‌تر شد؟

نه، شرایط کورس قهرمانی همان است که بود. نمی‌دانم چند ماه پیش چند پله سخت بود که حالا بخواهد سخت‌تر بشود. اینکه دیگران چه می‌کنند از کنترل ما خارج است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار