اجرای ۱۸ طرح مقابله با آسیب های اجتماعی دانش آموزی در خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه این مجموعه یکی از دستگاه‌های پیشرو در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است گفت: ۱۸ طرح در این حوزه در دست اجرا است و خدمات متنوعی به دانش آموزان در این بخش ارائه می‌شود.

مسعود حمیدی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان  امروز در حاشیه افتتاح خانه یاریگران زندگی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان خوزستان گفت: از جمله طرح‌های شاخص در بحث مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی طرح توانمند سازی دانش آموزان، نظام مراقبت، نماز و طرح مبارزه با مواد مخدر است که معاونت آسیب‌های اجتماعی این اداره کل این طرح‌ها را در طول سال به دانش آموزان و در مواردی به خانواده‌های آن‌ها ارائه می‌دهد.

او  با اشاره به اینکه جامعه هدف طرح‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی تمام جمعیت دانش آموزی است، افزود: با انجام طرح‌های مختلف فرهنگی و آموزشی تلاش داریم تا رفتار‌های نابه هنجار و آسیب‌های اجتماعی را در جامعه دانش آموزی کاهش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان  گفت: در راستای توسعه برنامه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی مقرر شده است که در پنج شهرستان خوزستان، خانه «یاریگران زندگی» با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان راه اندازی شود.

آقای حمیدی نژاد  ادامه داد: خانه یاریگران زندگی بستر مناسبی برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از جمله طرح یاریگران زندگی و طرح توانمندسازی اجتماعی دانش آموزان در استان خوزستان را فراهم می‌کند که باید در راستای توسعه کمی و کیفی این فضا‌ها در استان تلاش شود.

او با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط آموزش و پرورش ضروری است، گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی یکی از مهمترین راهبرد‌ها تحولی برای افزایش تاب‌آوری دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک‌میلیون و یکصد هزار نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.