ساخت توپک هوشمند بازرسی خطوط لوله نفت و گاز در کشور

مدیر عامل نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: برای نخستین بار با استفاده از توپک هوشمند تمام ایرانی، خط لوله جریانی چاه گازی شماره ۸ تابناک با موفقیت مورد بازرسی قرار گرفت.

مدیر عامل نفت و گاز زاگرس جنوبی با بیان اینکه یک گروه از متخصصان شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به ساخت یکی از پیشرفته‌ترین تجهیزات برای بازرسی خطوط لوله نفت و گاز شدند، گفت: نخستین توپک هوشمند تمام ایرانی در میدان گازی تابناک با موفقیت رانده شد.

او گفت: توپک هوشمند MFL پرکاربردترین و بهترین وسیله برای بازرسی خطوط لوله در دنیاست که می‌تواند بدون توقف در تمام طول مسیر خط لوله حرکت و آن را بازبینی کند.

به گفته منتصری توپک رانی هوشمند یا اسکن خطوط نفت و گاز برای تشخیص خرابی، خوردگی‌ها یا نشتی خطوط انتقال به صورت دوره‌ای انجام می‌شود.

مدیر عامل نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: این عملیات از زمان استخراج و انتقال نفت و گاز تاکنون به طور کامل در اختیار خارجی‌ها بوده است.

منتصری گفت: یکی از شرکت‌های دانش بنیان داخلی طراحی و تولید ساخت توپک هوشمند مغناطیسی را اجرا کرد و پس از انجام کنترل‌های عملیاتی و رعایت کامل الزامات ایمنی، نخستین توپک هوشمند تمام ایرانی با موفقیت در چاه گازی شماره ۸ تابناک در منطقه عملیاتی پارسیان رانده شد.

او؛ صرفه جویی و جلوگیری از خروج ارز از کشور، ارتقای توان ساخت داخل و اضافه شدن به باشگاه تولید کنندگان این ابزار حیاتی را از مزیت‌های این طرح در شرایط حاکمیت تحریم‌ها در حوزه توپک رانی اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: توپک هوشمند تمام ایرانی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز توان اسکن ۱۵۰ کیلومتر از خطوط لوله را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار