خط انتقال فرآورده‌های نفتی به فارس ایجاد می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس از ایجاد خط انتقال فرآورده‌های نفتی به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم عزیزی  رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در نشست هم اندیشی صنعت نفت و گاز و پتروشیمی که با حضور مسئولان استان و سرمایه گذاران این حوزه در شرکت زاگرس جنوبی برگزار شد، گفت: انتقال خط فرآورده‌های نفتی به استان فارس یک ضرورت بود  زیرا ۷۰ درصد این فرآورده‌ها از استان‌های دیگر وارد می‌شود.

او، با اشاره به اینکه استان فارس استان تاثیرگذاری در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است، بیان کرد: با وجود این تاثیرگذاری، عقب ماندگی در برخی حوزه‌ها وجود دارد که باید برای جبران آن برنامه داشت.

این نماینده مجلس با اشاره به تجربه موفق موضوع انتقال آب از دریا تصریح کرد: امروز با تشکیل شورای راهبردی در این حوزه، موضوع انتقال آب در مسیر مشخصی حرکت می‌کند و می‌توان به نتیجه آن امیدوار بود که همین مدل را برای توسعه حوزه نفت و گاز و پتروشیمی اجرا کنند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس با تاکید بر برگزاری جلسات متعدد با وزیر نفت برای توسعه زیرساخت‌ها در استان فارس ادامه داد:  امروز نزدیک به ۷۰ درصد نیاز‌های سوختی استان فارس از دیگر استان‌ها تامین می‌شود و این موضوع با توجه به ظرفیت‌های بالای استان قابل قبول نیست و نشان می‌دهد که آن گونه که سزاوار بوده در این حوزه عمل نکرده ایم.

او، با تاکید بر اختصاص ۱۱ هکتار اراضی تملک شده برای انتقال فرآورده‌های نفتی به استان فارس افزود: این نخستین اقدام در این زمینه بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس، اضافه کرد: یک خط پروپیلن نیز برای استان فارس در هیات دولت مصوب شد و قرار است با محوریت شهرستان مرودشت اجرایی شود.

عزیزی، اظهار کرد: این خط نیز با توجه به پوشش گسترده‌ای که در صنایع گوناگون دارد، در شکوفایی و توسعه صنعت استان کمک بزرگی می‌کند.

او، گفت: امروز این فرصت فراهم شد تا برای توسعه استان از این ظرفیت‌ها بهره ببریم که با هم افزایی همه مسئولان استان و بخش خصوصی امکان پذیر خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان فارس بیان کرد: ما مدل موضوع انتقال آب را در خصوص نفت و گاز و پتروشیمی نیز اجرا می‌کنیم.

عزیزی، تصریح کرد: به همین منظور شخصیت‌ها و مسئولان استان و صنعتگران این عرصه باید گرد هم بیایند تا با یک هم افزایی امور را پیش ببرند.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار