دعوت از مردم فارس برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس

مسئولان فارس با صدور پیام‌هایی، مردم استان را به حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قُدس دعوت کردند.

مسئولان، سازمان‌ها و ارگان‌های اجرایی فارس با صدور پیام‌هایی، مردم استان را به حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قُدس دعوت کردند.

جامعه اساتید حوزه علمیه فارس در بیانیه‌ای از مردم جهت حضور در این مراسم دعوت کردند.

در این بیانیه آمده است: از روزی که رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، جمعه آخر ماه رمضان هر سال را به عنوان روز جهانی قدس اعلام نمود تا امروز، روز به روز شاهد استحکام هر چه بیشتر جبهه مقاومت و تقویت آرمان فلسطین از یک سو و تضعیف روز افزون جبهه استکبار و ناامیدی رژیم اشغالگر قدس از سوی دیگر هستیم به نحوی که امروزه خود اشغالگران قدس نیز اذعان به فروپاشی قریب الوقوع این رژیم دارند.

در ادامه این بیانیه نوشته شده است: بنابراین بر تک تک مسلمانان است که همچنان بر این آرمان مقدس تاکید ورزند و حمایت همه جانبه خود را از مردم مسلمان و مظلوم فلسطین اعلام دارند. بر همین اساس جامعه اساتید حوزه علمیه فارس ملت شریف ایران را به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت می کند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز در پیامی از مردم برای حضور در این راهپیمایی دعوت کرد.

در پیام آیت الله علی اکبر کلانتری آمده است: شواهد گوناگون سیاسی و منطقه ای همه حاکی از آن است که رژیم اشغالگر و جعلی صهیونیستی در سراشیبی سقوط و فروپاشی قرار دارد و انشاءالله در آینده ای نزدیک نابودی این رژیم غاصب را جشن خواهیم گرفت.

در ادامه این پیام نوشته شده است: امروزه به حمد الهی جبهه مقاومت از هر روز قوی‌تر و پویاتر و جبهه کفر و استکبار از هر روز ضعیف تر است و به همین دلیل ، امسال در روز قدس، شعار مرگ بر اسرائیل را کوبنده تر و رساتر از هر سال فریاد می کنیم و حمایت همه جانبه خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می داریم.

علی اکبر کلانتری خطاب به مردم اظهار کرد: این جانب از اقشار گوناگون جامعه اسلامی و روزه داران عزیز دعوت می کنم در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یابند و در این همایش عبادی و سیاسی سهیم شوند.

مجمع نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی هم با صدور بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس، ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین، از تمامی مردم استان فارس جهت حضور پرشور در راهپیمایی این روز دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است: جهان، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان شاهد حرکت یکپارچه امت اسلام و آزادی خواهان است؛ حرکتی که با زمان شناسی، ژرف اندیشی و آینده نگری پیر فرزانه انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) پایه گذاری شد تا مسئله فلسطین، پاره تن جهان اسلام و قدس، قبله اول مسلمانان، هیچ گاه به فراموشی سپرده نشود.

این بیانیه می‌افزاید: در واقع این روز، نماد حفظ و پاسداشت آرمان متعالی فلسطین و حمایت از مبارزه مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین در مقابل اشغالگران صهیونیستی است که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، روز قدس، یکی از آن جلوه‌ های حقیقی اتحاد و انسجام دنیای اسلام و مسئله‌ی فلسطین، مسئله‌ی اوّل آن است.

این بیانیه اضافه می‌کند: در سال های اخیر خوشبختانه ایران اسلامی، با رهنمودهای مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و در امتداد مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، به گونه ای عمل کرده است که جبهه مقاومت توانسته بیش از هر زمان دیگری، رژیم جعلی صهیونیستی را متزلزل ساخته و با قدرت و صلابت بیشتری در مقابل فتنه انگیزی این رژیم غاصب، رشادت های ماندگاری را در تاریخ ثبت کنند.

مجمع نمایندگان مردم استان فارس در آستانه روز جهانی قدس، ضمن محکوم نمودن جنایات اشغالگران و حامیان غربی آنان، با اعلام بیعت مجدد با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و خلف راستین ایشان، مقام عظمای ولایت و همچنین اعلام همبستگی با مردم فلسطین از تمامی اقشار و مردم قدرشناس و شهید پرور استان فارس دعوت می نماید، همراه و همگام با صفوف به هم فشرده مردم روزه دار و خداجوی ایران اسلامی، در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت نموده و بار دیگر حمایت همه جانبه خود را از فلسطین و محور مقاومت اعلام کنند.

رییس کل دادگستری استان فارس هم در پیامی به مناسبت این روز جهانی اظهار کرد: قدس قبله اول مسلمین و معراج گاه نبی مکرّم اسلام (ص) در چنگال صهیونیسم غاصب به اسارت درآمده و مردم مظلوم فلسطین در زیر چکمه‌های این دژخیمان تا بن‌دندان مسلح، راه مقاومت اسلامی را به تأسی از رهنمودهای خردمندانه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی) نصب‌العین خود قرار داده و اراده پولادین را به میدان‌های نبرد با سلاح‌های آتشین گسیل داشته‌اند.

سید کاظم موسوی گفت: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با تدبیر بی‌نظیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) تحت عنوان «روز قدس»، حاکی از رساندن فریاد مظلومیت ملت مسلمان و آزاده فلسطین به گوش جهانیان است که در این روز همه مردم آزادی‌خواه جهان به حمایت از مردم رنج‌کشیده فلسطین در برابر جنایات و تجاوزات ضد بشری رژیم پوشالی اسرائیل به پا می‌خیزند.

او گفت: روز قدس، روز تبلور وعده الهی است که حکومت مستکبران و کاخ ظالمان را که از تار عنکبوت سست تر است، ناپایدار می کند و خواب از چشمان سردمداران رژیم غاصب صهیونیستی می رباید.

رییس کل دادگستری فارس یادآور شد: راهپیمایی روز قدس، صف آرایی حق و اخلاق در برابر باطل و کج اندیشی است. قد کشیدن عدل و عقل در مقابل ظلم و نادانی است. دفاع از حقیقت، تصمیمی فطری، مسئولیتی اجتماعی، باوری هوشمندانه و وظیفه ای اخلاقی و شرعی برای همه آزاد اندیشان و مسلمانان جهان است.

موسوی گفت: روز جهانی قدس امسال نیز در حالی فرا می رسد که مسلمانان شاهد ادامه تجاوز و اشغالگری های رژیم صهیونیستی هستند. یورش وحشیانه روزهای اخیر نیروهای رژیم اشغالگر قدس علیه معتکفان فلسطینی در مسجدالاقصی همچنین تعرض به نمازگزاران روزه‌دار و دستگیری تعدادی از شهروندان فلسطینی، موج جدیدی از بیداری اسلامی را به وجود آورده، به‌گونه‌ای که این رژیم جعلی بدترین و تلخ‌ترین روزهای پرآشوبِ خود را سپری می‌کند؛ بی تردید حضور پرشور هموطنان عزیز در راهپیمایی روز جهانی قدس باعث انزوای بیش از پیش رژیم اشغالگر قدس شده و تجلی اتحاد و همبستگی نظام اسلامی و برائت از ظلم، تجاوز و ستمگری را نشان خواهد داد.

او گفت: اینجانب ضمن گرامیداشت این رویداد بزرگ به نمایندگی از مجموعه قضایی دادگستری استان فارس، از آحاد مردم خداجو دعوت می کنم تا با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن خلق حماسه ای دیگر در تاریخ زرین انقلاب اسلامی بار دیگر حمایت همه جانبه خود را از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین به جهانیان اعلام کنند.

دعوت از دانشگاهیان علوم پزشکی و اعلام مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس در شیراز

مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز از جامعه دانشگاهیان این دانشگاه برای شرکت در راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس دعوت کرد.

دکتر سید ابوالفضل هاشمی اصل ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران گفت: مقرر است همه اساتید، کارمندان و مدیران مجموعه در ساعت ۹:۳۰ صبح روز جمعه در مقابل درب اصلی ساختمان دانشکده پزشکی شیراز گردهم آمده و پس از سخنرانی رییس دانشگاه همه با هم با سر دادن شعار، به سمت مسیرهای اصلی راهپیمایی روانه شوند.

او اعلام کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس، مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس در شیراز را روز جمعه بیست و پنجم فروردین ۱۴۰۲ مصادف با ۲۳ رمضان ۱۴۴۴، ساعت ۱۰ صبح، از چهار راه ۱۵ خرداد، خیابان لطفعلی خان زند، به سمت چهار راه پیروزی، ابتدای خیابان ۹ دی، ورود به شبستان حضرت امام خمینی (ره)، از بست شهید آیت الله دستغیب(ره)، حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، اعلام کرد.

دکتر هاشمی اصل افزود: سخنران این مراسم با شکوه، سردار «سید یحیی صفوی» دستیار ارشد و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم با انتشار پیامی فرا رسیدن روز جهانی قدس را گرامی داشته و از جامعه دانشگاهی برای شرکت در راهپیمایی این یوم الله تاریخی، دعوت کرد.

دکتر سید وحید حسینی در این پیام اقدام هوشمندانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری این روز تاریخی، را موجب خنثی شدن نقشه‌های شوم استکبار برای حذف نام فلسطین از نقشه جهان دانست.

در متن پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این مناسبت آمده است: وقوع انقلاب تاریخ ساز اسلامی در کشور عزیزمان ایران، بنیانی مستحکم بود که توانست سرفصل های تازه ای را به تاریخ جهان بیفزاید و از جمله این دستاوردها می توان نامگذاری عالمانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس را نام برد؛ انتخابی که با تلنگری روشن اندیشانه به اذهان عمومی نسبت به مظلومیت و حقانیت مردم ستمدیده فلسطین از سویی و تقویت نگاه وحدت گرایانه در مسلمانان سراسر جهان با هر نژاد و قومیت و ملیت، طی دهه های گذشته، مورد استقبال مسلمانان و آزادگان سراسر جهان قرار گرفته و هر ساله در این روز، صفوف به هم پیوسته آنان در سر دادن ندای اتحاد، گویای ماندگاری این حرکت تاریخی است.

حسینی گفت: اقدامی هوشمندانه به ابتکار رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) که توانست نقشه های شوم استکبار برای حذف نام فلسطین از نقشه جهان را خنثی ساخته و جامعه جهانی را در برابر این توطئه افکنی دژخیمانه هوشیار سازد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزود: در آستانه فرا رسیدن این یوم الله تاریخی، بار دیگر یاد و خاطره رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) را گرامی داشته و از جامعه فرهیخته دانشگاهیان دعوت می کنم با شرکت در راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، ندای حق طلبی مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

حسینی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران و مومنان در این ایام معنوی و پر برکت گفت: فرا رسیدن این روز تاریخی را گرامی داشته و از درگاه خداوند، آزادی بیت المقدس از یوغ اشغالگران صهیونیست را آرزومندم.

فرمانده انتظامی استان هم با صدور پیامی روز جهانی قدس، روز فریاد بر علیه جنایت های رژیم صهیونیستی را گرامی داشت.

در متن پیام سردار رهام بخش حبیبی آمده است: امروزه مسئله فلسطین و جنایت های اسرائیل علیه مردم بی دفاع آن در رأس موضوع های جهانی قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: روز قدس، روز فریاد جوانان غیور امت اسلام بر ضد استکبار و غاصبان سرزمین اسلامی است و روز پاسداشت خون شهدایی است که در راه مقاومت ریخته شده تا پیام آزادی قدس را به همه نسل ها برساند.

حبیبی گفت: تنها راه نجات قبله اول مسلمین جهان، مقاومت و حمایت از اراده فلسطینی‌ها برای اخراج اشغالگران از سرزمین مقدس فلسطین و بازگشت فلسطینی‌های آواره و تعیین حق سرنوشت خود است.

وی اظهار کرد: فرماندهی انتظامی استان فارس نیز همنوا با مردم همیشه در صحنه و ولایت مدار استان ضمن محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی، با آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) تجدید پیمان نموده و از آحاد مردم جهت حضوری گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت به عمل می آورد.

جامعه کارگری،کارفرمایی و تعاون‌گران استان فارس نیز با صدور اطلاعیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس، از مردم شریف ، انقلابی و ولایتمدار استان فارس خصوصا جامعه بزرگ کار،تلاش و تولید این استان دعوت کردند تا بار دیگر با حضوری پرشورتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی روز جهانی قدس، همبستگی و همدلی خود را در دفاع از قدس عزیز و مردم مظلوم فلسطین نشان دهند.

در متن این پیام آمده است : بی‌تردید مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و بیداد و سازش‌ناپذیری در برابر ستمگران، تنها راه پیروزی است؛ همانطور که مقاومت و پیروزی حماس و حزب‌الله لبنان در برابر رژیم تا دندان مسلح اسرائیل و آمریکای جهانخوار، وعده الهیِ «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ» را تحقق بخشید.

این پیام می‌افزاید: روز قدس، روز خروش امت اسلامی علیه استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی فرا می‌رسد و ملت‌های مسلمان پس از قریب یک ماه روزه‌داری، عبادت و بندگی و مناجات به درگاه خداوند متعال در لیالی قدر و در پاسخ به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی «قدس ‌سره» به حمایت از مردم مظلوم فلسطین و پاسداری از نخستین قبله‌گاه مسلمین برمی‌خیزند و این ملت ستمدیده را به مقاومت هرچه بیشتر در برابر رژیم نژادپرست صهیونیستی و حامیان جنایتکارش فرا می‌خوانند.

در ادامه این پیام نوشته شده است: ضرورت بزرگداشت روز قدس به عنوان صدای رسا و کوبنده امت اسلامی بر علیه مستکبران عالم بر کسی پوشیده نیست؛ نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس، فرصتی همیشگی برای توجه به سرنوشت فلسطین، خاک غصب شده مسلمانان است تا جهانیان بدانند سرنوشت قدس و مسلمانان با یکدیگر پیوند خورده است.

در این پیام آمده است: بی تردید با تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نابودی اسرائیل در آینده نزدیک، پایان این فتنه در راه است.

جامعه بزرگ کارگری،کارفرمایی و تعاونگران شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) و استان پهناور فارس در کنار سایر اقشار جامعه همسو با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب در این روز، انزجار خود از استکبار جهانی را به نمایش خواهند گذاشت و حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی کرده و معادلات سیاسی جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد،پس وعده دیدار ما در صفوف به هم پیوسته راهپیمایی روز جهانی قدس در شیراز و سایر شهرهای استان فارس خواهد بود.

سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس نیز در بیانیه‌ای مردم را برای حضور در این مراسم فراخواند.

در بیانیه بسیج ورزشکاران فارس آمده است: جهان امروز شاهد است مقاومت جانانه چند ده ساله مردم مقاوم فلسطین در مقابل اشغالگران خبیث صهیونیستی و حامیان آنها خصوصاً آمریکای ستمگر، نتایج خیره کننده و جدیدی از خود نمایان ساخته و روند اضمحلال و نابودی رژیم کودک کش واشغالگر را سرعتی مضاعف بخشیده است.

این بیانیه می‌افزاید: خانه عنکبوتی رژیم اشغالگرصهیونیستی، سست تر از گذشته رو به ویرانی می‌رود و صدای شکسته شدن پایه‌های بنا شده بر خون مظلومان آن رژیم شنیده می‌شود که نشانه‌های آن این روزها به وضوح در خیابان های سرزمین های اشغالی غصب شده دیده می شود و از سویی دیگر قرابت روز افزون کشورهای منطقه و اهتمام به رفع اختلافات گذشته و هم افزایی و همراهی در عرصه‌های گوناگون موجی از ناامیدی و سرخوردگی را برای اربابان استعمارگر آمریکایی و اروپایی ایجاد نموده است و در ظاهر چاره ای جز فشار بیش از پیش در منطقه خصوصاً در فلسطین اشغالی برای خود نمی‌بیند.

در ادامه این بیانیه نوشته شده است: با توسعه شهرک‌سازی، ویران کردن خانه های مردم فلسطین، حملات کور به نوار غزه و قدس شریف درصدد پنهان کردن شکست و فروپاشی تدریجی خود هستند. اما همگان به خوبی می دانند که تنها راه حل مسئله فلسطین، اتحاد و یکدلی امت اسلامی و ملل مسلمان نابودی هر چه سریعتر رژیم صهیونیستی و تشکیل آزادانه دولت فلسطینی بر اساس خواسته مردم آن کشور مظلوم است.

جامعه بزرگ ورزش و جوانان استان پهناور فارس ، ضرورت رعایت از حقوق قانونی مردم فلسطین ‏را در اقصی نقاط گیتی به عنوان نمادی از مقابله با ظلم و اشغالگری و تبعیض‌نژادی صهیونیستی تاکید و تثبیت کرده است و ‏این بار نیز هم‌چون سال‌های گذشته با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس هم دوش با سایر اقشار ملت شریف ایران اسلامی و سومین حرم اهل بیت (ع) با ‏پرچم حمایت از فلسطین به نوای فطرت انسانی خویش لبیک گفته و پاسخی شایسته به فراخوان رهبر معظم انقلاب خواهد داد‎.‎

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار