گرم و سرد شدن سریع هوا در شمال؛ سرما و گرما با هم می‌آیند

هواشناسی مازندران با صدور دو هشدار در خصوص گرم شدن شدید هوا و ورود سامانه بارشی پس از آن هشدار داد.

هواشناسی مازندران با صدورهشدار جوی سطح زرد اعلام کرد با شکل گیری جریانات جنوبی و وزش باد گرم در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه سراسر استان بویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات شاهد افزایش محسوس دما، وزش باد گرم شدید و افزایش پتانسیل آتش سوزی خواهیم بود.

خودداری از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی و رها کردن آن، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از تنش گرمایی و محکم نمودن پوشش نایلونی خزانه برنج، تنظیم دمای گلخانه ها، مقاوم سازی سازه‌های سست بنیان از اقدامات پیشگیرانه در جریان فعالیت این سامانه گرم اعلام شد.

هواشناسی مازندران همچنین با صدور هشدار نارنجی دیگری از نفوذ سامانه بارشی از جنوب رشته کوه البرز از بامداد پنجشنبه ۲۴ فروردین تا جمعه ۲۵ فروردین خبر داد.

بر اساس این هشدار با نفوذ این سامانه در ارتفاعات نیمه غربی استان شاهد بارش باران در مناطق جلگه‌ای و بارش برف در نقاط مرتفع و سردسیر خواهیم بود.

وزش باد شدید، کاهش دما، جاری شدن روانآب، وقوع سیلاب‌های جاده‌ای و محلی، ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی بویژه محور‌های کندوان و هراز از پیامد‌های فعال شدن این سامانه اعلام شده است.

احتیاط در تردد جاده‌ای بویژه محور کندوان و هراز، عدم اسکان درکنار رودخانه‏‌ها و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات از اقدامات پیشگیرانه در زمان فعالیت این سامانه سرد اعلام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.