آماده باش دستگاه‌های امدادی و اجرایی لرستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و احتمال وقوع سیل در مناطقی از استان، دستگاه‌های امدادی و اجرایی استان در حالت آماده باش قرار گرفتند.

مهدی پازوکی اظهارداشت: با توجه به هشدار سطح نارنجی اداره‌کل هواشناسی و ورود سامانه بارشی جدید، تمهیدات لازم برای مقابله با هر گونه حادثه احتمالی اندیشیده شده است.

به گفته وی بیشترین فعالیت این سامانه بارشی در شهرستان‌های کوهدشت، رومشکان، جنوب پلدختر و خرم آباد، دوره چگنی و بخش‌هایی از الیگودرز محتمل است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با تاکید بر لزوم آمادگی فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان برای اطلاع رسانی از طریق ارسال پیامک و یا حضوری به ساکنان این مناطق، افزود: کاهش دمای شبانه و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی نیز وجود دارد و باید تمهیدات لازم از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان در این زمینه در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در خصوص پاکسازی و لایروبی رودخانه‌ها وجود ندارد، عنوان کرد: فعالیت سامانه بارشی از عصر چهارشنبه ۲۳ فروردین آغاز و تا عصر پنجشنبه ۲۴ فروردین ادامه دارد.

پ️ازوکی گفت: عشایر و روستاییان تا اطلاع بعدی از تردد غیرضروری در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جابجایی در این بازه زمانی نیز باید خودداری کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.