فضای تخریب مانع تحقق توسعه می‌شود

معاون استاندار لرستان در هفتمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان با تاکید بر این نکته که مجموعه مدیریت استان از انتقادات سازنده استقبال می‌کند، گفت: توسعه در فضای تخریب، تهمت و افترا به درستی صورت نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،   معاون استاندار لرستان در هفتمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان با تاکید بر این نکته که مجموعه مدیریت استان از انتقادات سازنده استقبال می‌کند، گفت: توسعه در فضای تخریب، تهمت و افترا به درستی صورت نمی‌پذیرد.
محمود ثمینی، صبح سه‌شنبه سوم دی ماه، در هفتمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی اداره کل، روسای کمیته‌های زیر مجموعه، اعضا شورا و اصحاب رسانه استان برگزار شد، گفت: تلاش کرده‌ایم که شورای اطلاع رسانی استان در مسیر واقعی خود حرکت کرده و زمینه ساز توسعه استان باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان تصریح کرد: به تمام مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ابلاغ گردیده که حق شکایت از هیچ رسانه‌ای را ندارند و موارد احتمالی باید قبل از ارجاع به مراجع قضایی به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی ارائه شود. البته ذکر این نکته ضروری است که نقد سازنده، که مجموعه مدیریت ارشد استان از آن استقبال می‌کند، با تهمت، دروغ و افترا متفاوت است و ما اگر به دنبال توسعه هستیم باید بدانیم که در فضای تخریب، توسعه به سختی امکان پذیر است.

او  ادامه داد: در راستای این مهم که شورای اطلاع رسانی در مسیر اجرایی بهتری قرار بگیرد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیرخانه شورا، یک طرح علمی را تدوین کرده که قرار است پس از بررسی‌های لازم به مثابه یک سند راهبردی، در راس برنامه‌های شورا قرار بگیرد.

ثمینی سپس خطاب به روسای کمیته‌های زیر مجموعه شورا، گفت: کمیته‌ها باید در حد فاصل جلسات شورا، تشکیل جلسه داده و اخبار فعالیت‌های مرتبط با خود را رصد و تنظیم نمایند تا در جلسه شورا به اطلاع اصحاب رسانه رسانده شود.

به زودی گردهمایی مدیران کل و مسئولین روابط عمومی ادارات کل استان با اصحاب رسانه برگزارمی شود

در ابتدای این جلسه، احمد حسین فتایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به لزوم ارجاع شکایات دستگاه‌های اجرایی به دبیرخانه شورا، گفت: این شکایات در قالب کمیته‌ی تخصصی اداره کل، بررسی و پس تطبیق با موارد قانونی، در جلسه شورا ارائه می‌گردد.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان لرستان افزود: بنا بر مصوبه شورا و با پیگیری‌های روابط عمومی استانداری لرستان، قرار است به زودی گردهمایی مدیران کل و مسئولین روابط عمومی ادارات کل استان با اصحاب رسانه برگزار شود و طی آن سیاست‌های مد نظر مسئولین ارشد استان در خصوص چگونگی ارتباط دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌ها تبیین و تشریح گردد.

او  سپس اظهار داشت: خوشبختانه انتخابات خانه مطبوعات استان با حضور حداکثری اعضای مجمع عمومی این خانه در تاریخ ۲۶ آذر ماه برگزار و هیات مدیره منتخب معرفی شدند تا فعالیت این خانه، پس از یک وقفه مجددا از سر گرفته شود و انتظار داریم هیات مدیره منتخب که برخی از آنان در جلسه حضور دارند، ضمن پیگیری مطالبات به حق اصحاب رسانه، با شورای اطلاع رسانی نیز همکاری لازم ر ا داشته باشند.

فتایی در پایان خاطر نشان ساخت: خوشبختانه با پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، موضوع معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تا پایان سال آینده نیز محقق گردید که می‌تواند کمک شایانی به این قشر باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.