بررسی پنج هزار و ۴۰۷ شکایت مردمی در قزوین

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پنج هزار و ۴۰۷ شکایت مردمی در حوزه کالا‌های اساسی قزوین بررسی شد.

مجید رحمانی معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از بررسی پنج هزار و ۴۰۷ مورد شکایت مردمی در حوزه کالا‌های اساسی این استان برای سال ۱۴۰۱ خبر داد.

رحمانی افزود: از مجموع این شکایت‌ها که در سامانه ۱۲۴ ثبت شده بود، یک هزار و ۲۰۴ گزارش تخلف صنفی قابلیت رسیدگی جدی داشته و بر اساس آن تعداد یک هزار و ۵۹۳ مورد تخلف صنفی محرز و ثبت شده است.

وی اضافه کرد: با اعزام بازرسان و بررسی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی از مجموع احراز تخلفات صنفی، یک هزار و ۱۰۸ فقره پرونده تخلف صنفی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رحمانی تصریح کرد: از این میان ۱۱ پرونده در انتظار دریافت حکم قضایی و ۱۳ پرونده نیز درحال تکمیل و ارسال به محاکم قضایی است.

این مسئول بیان داشت: ارزش ریالی تخلفات محرز شده در شکایات مردمی سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۱ میلیارد تومان بوده که از سوی محاکم قضایی به افراد متخلف ابلاغ شده است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: گران فروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت و نصب نرخنامه، اجرا نشدن تکالیف صنفی، اخذ نکردن پروانه کسب، رعایت نکردن مسائل بهداشتی، عرضه خارج از شبکه و تداخل صنفی، تقلب، ارائه نکردن فاکتور خرید، احتکار، تعطیلی خودسرانه و رعایت نکردن ساعات کاری و فروش اجباری کالا و خدمات از عمده تخلفات محرز شده در تماس‌های مردمی است.

رحمانی یادآور شد: شهروندان استان قزوین می‌توانند در راستای نظارت همگانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی موضوع را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار