امر به معروف، دعوت به خیر مومنانه است

دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر اصفهان گفت: همه افراد جامعه حق دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر را دارند و این صراحت قانون است.

حجت الاسلام محسن مظاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در هیئت فداییان حسین علیه السلام گفت: احکام خداوند نباید در فضای عمومی نقض شود اگر کسی در خلوت خود و فضای شخصی احکام خدا را اجرا نکرد به خود زیان رسانده وکسی هم تجسس نخواهد کرد، ولی اگر در فضای عمومی کسی منکری را مرتکب شد وظیفه آحاد مردم نهی کردن و تذکر دادن به او و وظیفه حاکمیت برخورد با منکر است.


او تصریح کرد: همه افراد جامعه حق دعوت به خیر و امر به معروف ونهی از منکر را دارند و این صراحت قانون است، اما شیوه دعوت به خیر باید مومنانه باشد واگر کسی در برابر دعوت مومنانه به خیر توهین کند طبق قانون، مجرم است.


دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر اصفهان گفت: نباید به مسائل جامعه بی تفاوت باشیم، این بی تفاوتی جامعه را به تباهی خواهد کشاند جامعه تا زمانی که در آن انذار و تذکر باشد رشد و کمال خواهد داشت و در غیر این صورت رو به افول می‌رود.


حجت السلام مظاهری افزود: وظیفه ما در جامعه در قبال منکر تذکر دادن است و این تذکر به فرموده رهبر انقلاب اثرگذار است و باید تکرار شود.


او یادآور شد: سال گذشته فتنه‌ای رقم خورد که با فتنه‌های گذشته متفاوت بود؛ همه جریان‌های ضد نظام اسلامی به میدان آمدند و این بار زن را دستاویز خود کردند و شعاری را سر دادند که در انقلاب صنعتی اروپا مد نظر بود و بعد از چندین دهه می‌بینیم به اذعان غربی‌ها نکبت آن اروپا را فرا گرفته است.


دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان ادامه داد: یکی از اهداف فتنه سال گذشته بهم زدن ثبات اقتصادی کشور و هدف دیگرآن از بین بردن حیا و عفت عممومی برای ساقط نظام اسلامی بود که بانوان ایران زمین با بصیرت فاطمی نقشه فتنه گران را نقش بر آب کردند.


حجت الاسلام مظاهری با بیان اینکه حجاب دستور و حکم الهی و سفارش اهل بیت علیهم السلام و کشف حجاب، از حرام‌های شرعی است گفت: عده‌ای قلیل هنجار شکن که تحت تاثیر خوراک فضای مجازی غرب و دشمنان نظام قرار گرفته اند نمی‌توانند جامعه اسلامی را به فساد بکشانند، چون مردم ما و بانوان ما اهل بصیرتند و به جامعه خود بی تفاوت نیستند.


او اضافه کرد: همه باید تذکر بدهیم مطمئن باشید که این تذکرات اثر گذار خواهد بود وچه بسا که این تذکرات افراد را به خود بیاورد و متنبه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.