آغاز عملیات اجرایی ۴ طرح کشاورزی در داراب

اجرای ۴ طرح کشاورزی با حضور معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در داراب آغاز شد.

نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت گفت: با هدف استفاده بهینه از کانال‌های انتقال آب، فراهم کردن آب پایدار اراضی کشاورزی و افزایش بهره وری در آبیاری، عملیات اجرایی ۴ طرح کشاورزی با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در مناطق مختلف شهرستان داراب آغاز شد.

عسکری گفت: این طرح‌ها شامل، آغاز عملیات اجرایی شبکه آبیاری و زهکشی کانال‌های انتقال آب در دهستان آبشور بخش فورگ، چشمه گلابی و علی آباد بخش فسارود و دهستان فورگ است.

رییس کمسیون کشاورزی مجلس از آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی روان آب‌های سطحی روستا‌های جوزجان و بیاد در بخش مرکزی هم خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها علاوه بر اجرای ۱۴ کیلومتر کانال با دبی آب ۲۷۰۰ لیتر، تعداد ۹ روستا با وسعت ۲ هزار هکتار از این طرح‌ها بهرمند خواهند شد.

عسکری گفت: پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح علاوه بر افزایش تولید و اشتغال، شاهد افزایش ۳۰ درصدی راندمان انتقال آب و بهرمندی بیش از ۲ هزار خانوار روستایی به صورت مستقیم از این طرح باشیم.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی هم در این مراسم با اشاره به پایین بودن راندمان آبیاری در کشور از اجرای طرح‌های آب و خاکی کوچک مثل پوشش انهار و ساخت کانال‌های بتنی انتقال آب با لوله و توجه بیشتر به اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در زمین‌های کشاورزی ایران خبر داد و افزود: امسال بیش از هزار میلیارد تومان برای طرح‌های خشکسالی به کل کشور اختصاص داده شده که حدود ۷۵۰ میلیارد تومان به طرح‌های آب و خاک و ۲۵۰ میلیارد تومان به طرح‌های عشایری اختصاص داده شده است.

علایی مقدم همچنین از اختصاص تسهیلات کم‌بهره برای طرح‌های آب و خاکی در زمینه تامین و انتقال آب به کشاورزان هم خبر و ادامه داد با اجرای این چنین طرح‌هایی علاوه بر افزایش سطح زیر کشت، افزایش تولید و در نهایت بهبود وضعیت اشتغال و کسب و کار رو در بخش کشاورزی به همراه خواهد داشت.

او افزایش راندمان آب، سرعت انتقال آب در شبکه‌ها و کانال‌های آبیاری، جلوگیری از هدر رفت منابع آبی، افزایش سطح زیر کشت افزایش تولید و در نهایت بهبود وضعیت اشتغال و کسب و کار در بخش کشاورزی از نتایج و دستاورد‌های مهم اجرای این طرح در مزارع شهرستان داراب برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.