معاون استاندار سمنان:

ساختمان اداره‌کل زندان‌ها در پی آزادسازی کاروانسرا در دست ساخت است

حمیدی گفت: ساختمان اداری اداره‌کل زندان‌ها پس از تخلیه از کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان با تامین اعتبار در دست ساخت است.

محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ابراز کرد: ساختمان اداری اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان و دادگاه انقلاب مربوط به دادگستری کل استان سمنان در کنار کاروانسرای شاه عباسی این شهر وجود داشت که به منظور آزادسازی این بنای تاریخی در چارچوب قانون، بین اداره‌کل میراث فرهنگی، اداره‌کل زندان‌ها، و دادگستری کل استان سمنان با حضور در استانداری توافق‌هایی انجام شد.

وی با اشاره به قرارداشتن ساختمان اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان در کنار کاروانسرای سمنان، ادامه داد: به منظور آزادسازی کامل کاروانسرا، ساختمان معوض برای اداره‌کل زندان‌های استان سمنان در دست ساخت است و اعتبارات لازم برای تکمیل طرح در نظر گرفته شده است و بین اداره کل میراث فرهنگی و دادگستری کل استان سمنان برای دادگاه انقلاب نیز در چارچوب قوانین توافق‌ها انجام شد.

وی یادآور شد: اداره‌کل زندان‌های استان سمنان اکنون در ساختمانی که شهرداری سمنان در اختیار آن قرار داده، مسقر است. حمیدی تصریح کرد: سند کاروانسرای شاه عباسی به نام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان صادر شد و نگرانی بابت تملک این بنای تاریخی وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: بهره‌برداری از کاروانسرای شاه عباسی واقع در مرکز شهر سمنان پس از تجهیز و مرمت از بنا‌های فاخر شهر سمنان خواهد شد که نقشی مهم در جذب گردشگر خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.