حمایت دوباره واشنگتن از جنایت‌های رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه آمریکا در پی جنایات رژیم صهیونیستی، دفاع نیرو‌های مقاومت را محکوم و با حمایت از این رژیم اعلام کرد که در کنار آن می‌ایستد.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جمعه شب به وقت محلی بدون محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ایالات متحده در کنار دولت و مردم اسرائیل می‌ایستد. ما در تماس نزدیک با شرکای اسرائیلی خود هستیم و بر تعهد پایدار خود به امنیت آن‌ها تاکید می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، این مقام آمریکایی دفاع نیرو‌های مقاومت در برابر حملات رژیم صهیونیستی را "تروریستی " خواند و گفت: ایالات متحده، حملات تروریستی امروز در کرانه باختری و تل آویو را به شدت محکوم می‌کند.

به گفته معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در میان سه کشته و حداقل هشت زخمی حملات روز جمعه، علاوه بر صهیونیست ها، شهروندانی از ایتالیا و انگلیس هم بوده اند.

پیش از این، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پی دفاع نیرو‌های مقاومت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: تعهد ما به امنیت اسرائیل همچنان قاطع است. ما حق مشروع اسرائیل برای دفاع از مردم و سرزمین خود در برابر هر گونه تجاوز را به رسمیت می‌شناسیم.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره حمله موشکی لبنان به اسرائیل افزود: ما از ادامه خشونت‌ها بسیار نگران هستیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم از تشدید بیشتر تنش‌ها خودداری کنند. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به طور کامل در جریان اوضاع قرار گرفته و سفیر آمریکا و سایر مقامات با اسرائیل در تماس هستند.

وی با حمایت از رژیم صهیونیستی گفت: ما پرتاب راکت به اسرائیل را محکوم می‌کنیم. استفاده از لبنان به عنوان سکوی پرتاب برای حملات موشکی علیه اسرائیل تنها مردم لبنان را در معرض خطر قرار می‌دهد و احتمال بی ثباتی بیشتر در این کشور را افزایش می‌دهد. تعهد ما به امنیت اسرائیل همچنان قاطع است. ما حق مشروع اسرائیل برای دفاع از مردم و سرزمین خود در برابر هر گونه تجاوز را به رسمیت می‌شناسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار