طوفان سرما در کانادا یک میلیون نفر را بدون برق گذاشت + تصاویر

پس از آنکه طوفان سرما دو استان پرجمعیت کانادا را در نوردید، دو نفر در این کشور جان باخته و یک میلیون نفر بدون برق ماندند.

در پی وقوع طوفان سرما و یخبندان در کانادا که سبب قطعی خطوط برق شده است، تا کنون دو نفر کشته شده و یک میلیون نفر بدون برق مانده‌اند.

به گزارش رویترز، کمتر از یک میلیون نفر در کبک و حدود ۱۱۰ هزار نفر در انتاریو تا ساعت ۴ بعد از ظهر برق نداشتند. قطعی‌ها برای هر دو استان حداقل ۱.۳ میلیون نفر در اوایل روز گذشته گزارش شده است.

این دو استان بیش از نیمی از کل جمعیت حدود ۳۹ میلیون نفری کانادا را تشکیل می‌دهند.

گفته می‌شود تلاش‌ها برای بازگرداندن برق ادامه دارد، اما انتظار می‌رود تعمیرات چندین روز ادامه پیدا کند. این بدین معناست که بسیاری از کانادایی‌ها تعطیلات عید پاک را در تاریکی خواهند گذراند.

فرانسوا لگو، نخست‌وزیر استان «کبک» گفت یک مرد در این استان بر اثر سقوط درخت کشته شده و به مردم هشدار داد مراقب سیم‌های برق و درختان ضعیف‌تر باشند. گفته می‌شود مرد دیگری نیز در شرق انتاریو بر اثر سقوط شاخه‌ای جان خود را از دست داده است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا پیشنهاد کرده در صورت لزوم کمک‌های فدرال را برای حل این بحران ارائه دهد. ترودو به خبرنگاران گفت: «لحظه بسیار سختی است... قطع شدن برق برای بسیاری از مردم، سقوط درختان، آسیب به ساختمان‌ها و اتومبیل‌ها و غیره». وی می‌گوید برخی خانواده‌های کانادایی امسال عید پاک دشواری را پشت سر خواهند گذاشت.

یخ زدن ماشین ها

باران یخی در کانادا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار