کرمانشاه ۱۸ هزار و ۴۰۵ کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی دارد

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : کارگران ساختمانی آیتم مهمی در سازمان تامین اجتماعی هستند که تعداد آن‌ها در استان کرمانشاه ۱۸ هزار و ۴۰۵ نفر زیر پوشش است.

اسکندر کاکایی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : در مجموع ۱۶ شغل داریم که افراد از سازمان فنی حرفه‌ای کارت مهارت می‌گیرند که کارگری ساختمان نیز جزو این مشاغل محسوب می‌شود.

وی افزود: این افراد با مراجعه به شعب تامین اجتماعی با همان کارت مهارت درخواست تشکیل پرونده می‌دهند و بعد از بازرسی‌ها و اثبات شغلی، ماهیانه فقط هفت درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و از پرداخت ۲۰ درصد باقیمانده حق بیمه معاف می‌شوند که این معافیت طبق تعرفه سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌شود.

آنچنان که کاکایی بیان داشت: ۲۰ درصد باقیمانده حق بیمه از محل ساخت و ساز و پرداخت عوارض به شهرداری تامین می‌شود به این معنا که ۱۵ درصد عوارضی که افراد برای ساخت و ساز به شهرداری می‌دهند بدون درنظر گرفتن تخفیفات شهرداری متعلق به سازمان تامین اجتماعی است.

وی عنوان کرد: یک دهه پس از اجرا شدن قانون بیمه کارگران ساختمانی، تامین اجتماعی استان نتوانسته است که هزار میلیارد تومان از محل عوارض شهرداری به دلیل کمبود ساخت و ساز وصول کند.

کاکایی این موضوع را ضربه سنگینی برای تامین اجتماعی استان دانست و گفت: به عنوان راهکار، مجلس شورای اسلامی نیز در پی تغییر قانون است تا پرداخت عوارض را بر اساس متر و حداقل دستمزد اصلاح کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار