وزیر کشور خواستار اهتمام همه دستگاه‌ها برای برگزاری سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) شد

وزیر کشور گفت: مراسم امسال ارتحال امام (ره) در همکاری و همراهی همه متولیان و دستگاه‌ها با یکدیگر با عظمت‌تر و گسترده‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

احمد وحیدی که در نشست بررسی تمهیدات برگزاری سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در وزارت کشور با حضور محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) سخن می‌گفت، تصریح کرد: ضروری است مراسم امسال در همکاری و همراهی همه متولیان و دستگاه‌ها با یکدیگر با عظمت‌تر و گسترده‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی تاکید کرد: بزرگداشت حضرت امام (ره) بزرگداشت بزرگترین حرکت انقلابی است که جهان را علیه استکبار و صهیونیسم و به نفع ملت‌های مظلوم، عدالتخواه و حقوق واقعی بشر در جهان بسیج کرده و به جلو می‌برد.

وزیر کشور در ادامه از استانداران سراسر کشور خواست تا در جلساتی که به همین منظور در استان‌ها برگزار می‌شود، هماهنگی‌های لازم را برای ساماندهی و فراهم کردن امکانات لازم جهت حضور هرچه بیشتر و گسترده آحاد مردم در این مراسم به عمل آورند.

وحیدی خاطر نشان کرد: در سال جاری از امکانات و زیرساخت‌های موجود در شهر آفتاب برای اسکان زایران مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) استفاده می‌شود.

شهر آفتاب به مساحت یکصد و بیست هکتار که فاز نخست آن در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ افتتاح شد، در بخش شمالی مرقد حضرت امام خمینی (ره) و در بزرگراه خلیج فارس قرار دارد.

محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) نیز در این نشست اظهار کرد: حضرت امام (ره) جایگاه عظیم، والا و بی بدیلی در انقلاب اسلامی دارد و لازم است با همکاری و همراهی همه دست اندرکاران مراسم، خدمات شایسته‌ای به زایران ایشان ارائه شود.

وی تصریح کرد: در نظام اسلامی ما خداوند قادر متعال نعمات و برکات فراوانی به ما ارزانی داشته و می‌دارد و این نعمت‌ها همه برگرفته از وجود حضرت امام (ره) است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) با اشاره به این که ضروری است در سال جاری برنامه ریزی و اجرای بهتری در مقایسه با سال گذشته داشته باشیم، افزود: انتظار این است که امسال نیز با همکاری همه دستگاه ها، متولیان و مسئولان، مراسمی به یاد ماندنی و با عظمت متناسب با شخصیت حضرت امام (ره) برگزار کنیم.

انصاری در پایان از وزیر کشور به عنوان یکی از ارادتمندان حضرت امام (ره) در ارتباط با هماهنگی‌های هرچه بهتر برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال تشکر و قدردانی کرد.

سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگدار جمهوری اسلامی امسال نیز همچون سال‌های گذشته در ۱۴ خرداد ماه در مرقد مطهر ایشان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
سخنرانی امام خمینی (ره) در جمع هیأت دولت- صحیفه امام- 13- 200 :
( فکر این ملت، فکر این زاغه نشین ها، فکر این مردمی که همه چیزشان را دادند و شما را به مسند نشاندند، فکر آنها را بکنید. شب وقتی خلوت می کنید، فکر بکنید که من امروز که کار کردم برای خودم کار کردم یا برای مردم. امروز که صحبت می کنم برای خودم صحبت می کنم یا برای مصالح کشور. )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
جناب مستطاب وزیر کشور! آگاه باشید که بزرگداشت امام(ره) اقدام به توصیه های امام است، جهت یادآوری به شخص شما نقل از صحیفه امام؛ ج 19، ص: 407 - 411 : «شما هم ان شاء الله خدمتگزار همه هستید و همه ما خدمتگزار ملت هستیم. و خدا را در همه امور، شما حاضر بدانید، مهم آن معناست، ما از اینجا خواهیم رفت، هیچ شکی نیست، من زودتر و شما هم بعداً می آیید، این مسئله ای نیست، بلااشکال است مسأله. باید فکر این را بکنیم که حالا که رفتیم، آنجا از ما پرسیدند که شمایی که رئیس جمهور بودید برای مردم چه کردید؟ شمایی که نخست وزیر بودید چه کردید؟ شمایی که وزیر بودید چه کردید؟ شمایی که وکیل بودید چه کردید؟ ملت را ازشان می پرسند که شما برای اسلام چه کردید؟ عمده این است که ما آنجا آبرو داشته باشیم. اگر آن مطلب را درست بکنیم، هم اینجا درست می شود و هم آنجا درست می شود. و اگر خدای نخواسته، بخواهیم یک تخلفی بکنیم، نه اینجا خیرش را می بینیم، نه آنجا خیرش را می بینیم.»
آخرین اخبار