اجرای عملیات نهالکاری در ۱۰۰ هکتار از اراضی بیابانی آرادان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان گفت: عملیات بیابان زدائی، نهالکاری در سطح ۱۰۰ هکتار از اراضی بیابانی آرادان آغاز گردید.

مهیار تفضلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان گفت: با هدف تثبیت شن‌های روان و جلوگیری از پیشروی بیابان، عملیات بیابان زدائی در سطح ۱۰۰ هکتار از اراضی بیابانی منطقه حسین آباد ده نمک با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء (آزاد راه حرم تا حرم) واقع در شرق این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

وی اظهار داشت: تولید گرد و غبار ناشی از پدیده بیابان زایی در منطقه حسین آباد ده نمک علاوه بر تهدیدی جدی برای سلامتی جوامع محلی و همچنین شهرآرادان، تهدیدی برای عرصه تولید و اشتغال به شمار می‌آید که با توجه به این مهم ضرورت ایجاب می‌کند که برای کنترل و مهار این پدیده اقدامات بیابان زدایی استمرار داشته باشد.

وی افزود: تاکنون سطح وسیعی از اراضی بیابانی این شهرستان زیر پوشش عملیات تاغکاری و بیابان زدایی قرار گرفته است.

تفضلی تصریح کرد: برای کل محدوده بیابانی منطقه طرح‌های مصوب بیابان زدایی و مدیریت جنگل‌های دست کاشت تهیه شده که در صورت تأمین اعتبار و با پیش بینی‌های صورت گرفته این امکان و آمادگی وجود دارد تا کل منطقه بیابانی شهرستان زیر پوشش عملیات بیابان زدایی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار