در یازدهمین روز از سال نو انجام شد

حضور نیرو‌های اورژانس فارس در ۸۴۹ ماموریت امدادی

نماینده هیات رییسه در ستاد سلامت نوروزی از حضور نیرو‌های اورژانس فارس در ۸۴۹ ماموریت امدادی در یازدهمین روز از تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

دکتر محمدرضا پنجه شاهین نماینده هیات رییسه در ستاد سلامت نوروزی در نشست ستاد سلامت نوروز ۱۴۰۲ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اشاره به انجام ۸۴۹ ماموریت با حضور امدادگران اورژانس ۱۱۵ فارس طی شبانه روز گذشت، اظهار کرد: از این تعداد، ۱۵۶ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

او، آمار مراجعه مردمی به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان را در یازدهمین روز از سال نو، ۱۲ هزار و ۴۲۱ مورد اعلام کرد و گفت: با تلاش تیم‌های پزشکی، علاوه بر انجام ۲۰۹ مورد عمل جراحی، به ۴۸۶ مصدوم سوانح ترافیکی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین ۸۶۹ بیمار دارای علایم تنفسی و ۲۵۸ بیمار دارای علایم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.

او با اعلام امدادرسانی به یک مورد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در یازدهمین روز از سال نو، از مردم استان فارس و مسافران نوروزی خواست تا تدابیر ایمنی و پیشگیرانه را با دقت و توجه بیشتر رعایت کنند.

دکتر پنجه شاهین تعداد کل مصدومان سوانح ترافیکی در یازدهمین روز از سال نو را ۲۹۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۸ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۵۴ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

نماینده هیات رییسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در یازدهمین روز از تعطیلات نوروزی امسال، به ۵ هزار و ۵۸۴ مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس خدمت رسانی شده است.

او ادامه داد: یازدهمین روز از تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۲، ۹۶۲ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان فارس انجام شد که با معرفی ۱۴ مرکز متخلف به مراجع قضایی استان، تعطیلی ۴ مرکز متخلف و شناسایی و معدوم سازی بیش از ۱۷۷ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی همراه بود.

دکتر پنجه شاهین بازدید‌های حوزه غذا و دارو را از دیگر محور‌های فعالیت ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایام تعطیلات نوروزی برشمرد و گفت: در یازدهمین روز از تعطیلات نوروزی، ۲۲ مورد بازدید از داروخانه‌ها و یک مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی شیراز انجام شد.

نماینده هیات رییسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پاسخگویی به ۱۱ مورد مراجعه مردمی به میز خدمت دانشگاه و ۲۰ مورد سامانه تلفنی ۲۰۰۰۰۱۰۰۰۰ را از دیگر تلاش‌های مجموعه معاونت غذا و دارو در یازدهمین روز از تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.