انجام ۸۹۸ ماموریت امدادی با حضور امدادگران اورژانس فارس

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انجام ۸۹۸ ماموریت امدادی با حضور امدادگران اورژانس فارس، در پنجمین روز از نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

محمدجواد راعی در نشست ستاد سلامت نوروزی دانشگاه از مجموع ۸۹۸ ماموریت اورژانس در شبانه روز گذشته، ۱۵۶ مورد را مربوط به سوانح ترافیکی اعلام کرد و گفت: در این سوانح، ۲۰۲ نفر مصدوم شدند که ۱۶۱ مصدوم بستری شده و ۴۱ مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

او همچنین ۱۶ مورد از ماموریت‌های اورژانس در شبانه روز گذشته را مربوط به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و ۱۱ مورد را مربوط به کمپ‌های نوروزی اورژانس اعلام کرد.

به گفته نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در پنجمین روز از تعطیلات نوروزی، مجموعه درمان استان نیز به صورت شبانه روزی فعال بوده و به ۱۲ هزار و ۷۷۸ مراجعه کننده به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان خدمت رسانی شد.

راعی با اشاره به انجام ۲۶۴ عمل جراحی در شبانه روز گذشته، ۴۰۱ مورد از بیماران مراجعه کننده به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان را مربوط به علایم تنفسی، ۲۷۲ مورد را مربوط به علایم گوارشی و ۵۵۳ مورد را نیز مربوط به حوادث ترومایی اعلام کرد.

او در ادامه از تلاش‌های مجموعه بهداشت استان در شبانه روز گذشته برای حفظ سلامت مردم و مسافران نوروزی خبر داد و گفت: در پنجمین روز از تعطیلات نوروزی، هزار و ۳۹۲ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان فارس انجام شد که با معرفی ۲۷ مرکز متخلف به مراجع قضایی استان، تعطیلی دو مرکز متخلف و شناسایی و معدوم سازی ۴۰۱ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی همراه بود.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاون غذا و داروی دانشگاه ادامه داد: در پنجمین روز از تعطیلات نوروزی امسال، به هفت هزار و ۵۸۳ مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس خدمت رسانی شده و پنج مادر باردار استان نیز به دلیل نیاز به مراقبت ویژه، به بیمارستان‌ها اعزام شدند.

راعی بازدید‌های حوزه غذا و دارو را از دیگر محور‌های فعالیت ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایام تعطیلات آغاز سال برشمرد و گفت: در روز گذشته، دو مورد بازدید از داروخانه‌های بیمارستانی، ۲۰ مورد بازدید از داروخانه‌های سطح شهر شیراز، هفت مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی، ۹ مورد بازدید از مراکز فروش تجهیزات پزشکی و ۱۱ مورد بازدید از عطاری‌ها و داروخانه‌های ارائه کننده محصولات مکمل، طبیعی و سنتی شیراز انجام شد.

او پاسخگویی به ۳۱۷ مورد مراجعه مردمی به میز خدمت دانشگاه، ۲۳ مورد تماس تلفنی با مراکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم، همچنین ۱۹ مورد پیام ارسال شده به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۰۱۰۰۰۰ را از دیگر تلاش‌های مجموعه معاونت غذا و دارو در پنجمین روز از تعطیلات نوروز برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.